• Anonym (SB12)

Tjejer hur ska man fråga efter en dejt och inte?

Hur vill ni kvinnor att en man ska bete sig när han frågar efter en dejt? Hur vill ni att han INTE ska bete sig? Vilka datingaktiviteter går bort och vilka går hem?

• Svar på tråden Tjejer hur ska man fråga efter en dejt och inte?
  • Anonym (lll)

Mycket beror på vilken ålder du/ni är i. Är man tonåring och inte har någon erfarenhet funkar kanske inte samma saker som när man hunnit bli lite äldre. 

För mig fungerar det utmärkt att fråga om att gå och fika. Det är "lagom", inte för höga förväntningar även om båda vet det är en dejt. Är det inget bra går det enkelt att avbryta efter en timme eller så utan att det är alltför orartigt. Om nån däremot bjuder på restaurang skulle jag känna mig tvungen att sitta tiden ut även om det inte kändes bra. 

Jag uppskattar att man bjuder ut med lite lättsamhet, inte skapa för stor förväntan ellre nån slags krav. 

• Anonym (SB12)
    Anonym (lll) skrev 2019-02-24 14:39:14 följande:

Mycket beror på vilken ålder du/ni är i. Är man tonåring och inte har någon erfarenhet funkar kanske inte samma saker som när man hunnit bli lite äldre. 

För mig fungerar det utmärkt att fråga om att gå och fika. Det är "lagom", inte för höga förväntningar även om båda vet det är en dejt. Är det inget bra går det enkelt att avbryta efter en timme eller så utan att det är alltför orartigt. Om nån däremot bjuder på restaurang skulle jag känna mig tvungen att sitta tiden ut även om det inte kändes bra. 

Jag uppskattar att man bjuder ut med lite lättsamhet, inte skapa för stor förväntan ellre nån slags krav. 

Vi är vuxna båda två jag och drömkvinnan. Jag har funderat på fika men det känns lite tamt ärligt talat. Samma sak med promenad eller gud förbjude någon slags sportaktiviteter. Helst skulle jag vilja bjuda henne på middag. Det känns ju lite mer seriöst och manligt. Man vet vad man vill och man vet vad det är. En dejt. Inget trams. Jag förstår att det kanske skulle vara lite mkt på en gång om man inte känner varandra men det gör vi.
  • Fjäril kär
    Anonym (SB12) skrev 2019-02-24 14:22:58 följande:

Hur vill ni kvinnor att en man ska bete sig när han frågar efter en dejt? Hur vill ni att han INTE ska bete sig? Vilka datingaktiviteter går bort och vilka går hem?

Beror på förväntningar. Vad vill du att dejten ska leda till just då?

Blir jag bjuden på middag på restaurang på kvällen så är det ett subtilt sätt att fråga om ligga.. allra helst om det är en fredag kväll...
  • Anonym (SB12)

[quote=79466348][quote-nick]Fjäril kär skrev 2019-02-24 15:40:36 följande:[/quote-nick]Beror på förväntningar. Vad vill du att dejten ska leda till just då?

Blir jag bjuden på middag på restaurang på kvällen så är det ett subtilt sätt att fråga om ligga.. allra helst om det är en fredag kväll...[/

Men ja jag är ju kär i den här kvinnan så det klart jag vill ligga.

Kan inte låta bli att tycka att det är fjantigt att fråga efter fika eller liknande.

• Anonym (/)
    Anonym (SB12) skrev 2019-02-24 16:41:13 följande:

[quote=79466348][quote-nick]Fjäril kär skrev 2019-02-24 15:40:36 följande:[/quote-nick]Beror på förväntningar. Vad vill du att dejten ska leda till just då?

Blir jag bjuden på middag på restaurang på kvällen så är det ett subtilt sätt att fråga om ligga.. allra helst om det är en fredag kväll...[/

Men ja jag är ju kär i den här kvinnan så det klart jag vill ligga.

Kan inte låta bli att tycka att det är fjantigt att fråga efter fika eller liknande.

Och varför tror du hon vill ligga utan att känna dig bättre?

Gör du bort dig från början är du helkörd. Tar du det lugnare har du större chans. Tror jag i alla fall.
  • Anonym (/)

Jag har frågat om tjejen vill ta en fika med mig nån gång eller hitta på nåt annat. Men det är ingen som svarar ja på sånt. Skulle gärna varför det är en dålig approach.

• Anonym (Tjoflöjt)
    Anonym (SB12) skrev 2019-02-24 14:22:58 följande:

Finns inget givet svar på det. Det handlar om att du ska läsa av situationen rätt. 

Du måste försöka räkna ut vad hon skulle gilla och vad som är rätt nivå. Om det är promenad, kaffedejt eller finmiddag som hon föredrar. Det gör du genom att lära känna henne bättre innan du bjuder ut henne. 

Kvinnor vill generellt att män ska försöka lära känna dem och vara nyfikna på vad de gillar. Börja där, om du är intresserad på allvar. 

Om du har känselspröten ute kommer du snappa upp hur du bör bete dig mot just henne. 
  • Anonym (SB12)

[quote=79466464][quote-nick]Anonym (/) skrev 2019-02-24 16:45:08 följande:[/quote-nick]Och varför tror du hon vill ligga utan att känna dig bättre?

Gör du bort dig från början är du helkörd. Tar du det lugnare har du större chans. Tror jag i alla fall.[/

Men jag är förstås inte säker på vad hon känner och vill. När är man det? Vi har snackat nu ganska länge. Flirtat. Vi känner varandra och jag vill att nått ska hända liksom. Men jag ska fundera lite på vilken nivå jag ska lägga det. Håller med dig helt att det är en god idé att ta det lugnt. Men nån gång måste man ju agera.

• Anonym (SB12)

[quote=79466472][quote-nick]Anonym (/) skrev 2019-02-24 16:47:13 följande:[/quote-nick]Jag har frågat om tjejen vill ta en fika med mig nån gång eller hitta på nåt annat. Men det är ingen som svarar ja på sånt. Skulle gärna varför det är en dålig approach.[/

Vad menar du? Har en tjej aldrig svarat ja när du frågat om hon vill fika?

• Anonym (SB12)
    Anonym (Tjoflöjt) skrev 2019-02-24 17:12:26 följande:

Finns inget givet svar på det. Det handlar om att du ska läsa av situationen rätt. 

Du måste försöka räkna ut vad hon skulle gilla och vad som är rätt nivå. Om det är promenad, kaffedejt eller finmiddag som hon föredrar. Det gör du genom att lära känna henne bättre innan du bjuder ut henne. 

Kvinnor vill generellt att män ska försöka lära känna dem och vara nyfikna på vad de gillar. Börja där, om du är intresserad på allvar. 

Om du har känselspröten ute kommer du snappa upp hur du bör bete dig mot just henne. 

Bra. Vi har pratat länge med varandra nu. Man kan ju inte vänta för länge med att göra sin move.
Svar på tråden Tjejer hur ska man fråga efter en dejt och inte?