• Anonym (ts)

Citypolarna?

Hej. Skulle vilja träffa nya vänner o så hittade jag Citypolarna. Men vad är det för slags folk som är med där egentligen, o vilka åldrar? Undrar lite om det är nåt att ha öht. Nån som vet nåt, har erfarenhet? Om det är värt att gå med liksom.

• Svar på tråden Citypolarna?
  • Anonym (Hepp)

Vet inte men är själv nyfiken. Jag tror att det är lite blandat.

• Anonym (ts)

Tror jag med men skulle va intressant att höra mer från nån som varit med?!

• Virdun

Hej, jag driver Citypolarna så jag kan nog svara på de flesta av era frågor =)

• Virdun

Vi har flest medlemmar i 30-40 årsåldern. Men de är inte så aktiva. Jag tror de flesta har fullt upp med familj och jobb, de som är mest aktiva är 45 - 55 där barnen har börjat umgås mer med kompisar och föräldrarna börjar känna att de vill hitta på lite mer saker på fritiden. Vi har också en del skillda föräldrar som har barn vart annan helg och hänger med på aktiviteter de perioderna de inte har barnen.

• Anonym (Hepp)
    Virdun skrev 2019-02-26 13:26:04 följande:

Därär också 70% kvinnor och 30% män.

Intressant. Jag trodde faktiskt att det var tvärtom! Jag har flyttat till en ny stad där jag inte känner en käft mer än min man och mina kollegor. Hade gärna velat hitta på något med någon men vet inte hur jag ska få till det. Kollade er sida för ett tag sedan och det verkar inte vara mycket aktiviteter här. Bor i Umeå
  • Virdun

Nä, Just nu är det främst aktiviteter i de större städerna. Men vi har 165 medlemmar i Umeå så om någon börjar lägga upp aktiviteter så ska vi se till att i varje fall de 165 får reda på att det börjat dyka upp aktiviteter i kalendern. Ofta behövs 2-3 medlemmar i en stad som lägger upp aktiviteter någon gång i månaden för att aktiviteterna ska börja komma igång.
    Citypolarna är helt baserat på medlemmarnas intressen och engagemang. Vi som driver sidan tillhandahåller i förta hand platformen och ser till att allt flyter på så bra som möjligt med aktiviteterna. Men det händer även att vi hänger med ut på aktiviteter emellanåt.

• Virdun

Nyinflyttade är också en stor målgrupp, Christian som också driver Citypolarna jobbar också med att hitta sätt för personer som skaffat nytt jobb i en ny stad ska trivas och stanna kvar.

• Anonym (ts)

Tack Virdun för svar! Tänkte också på hur de som är med är liksom, men det blir ju förstås subjektivt. Om dom är naturliga, nördiga, asociala/konstiga till sättet, jättekontaktsökande eller med på "överblivna listan" av människor s a s. Eller hur man nu ska säga.. kanske bra om nån som varit med Irl kan dela med sig av sina intryck?! Eller så

• Virdun

Jag har full förståelse för din fråga. Jag går själv på aktiviteter dock har det blivit lite mindre den senaste tiden då familjelivet tar mer tid. Men jag har börjat hänga med på innebandyaktiviteterna på söndagar i Malmö igen. Jag har ingen anledning att ljuga, vi gör detta för att vi vill ge människor en lättare väg till ett rikare socialt liv. Där finns naturligtvis medlemmar som har svårt med den sociala biten på olika sätt. Men majoriteten av de som tar sig ut är helt normala människor... vad som nu räknas som normalt ;)
    Men om alla hade varit kufar hade vi inte haft så många som 5 besökare i snitt på varje aktivitet i över 12 år och över 250 aktiviteter i månaden. Det är heller inget som säger att du måste fortsätta umgås med dem du träffar. Du hänger med och ser om du gillar det, om du inte trivs kan du radera din profil och aldrig mer återvända om du vill. Men jag tycker att alla borde ge det en chans och gå på åtminstonne 3 aktiviteter, för att få en balanserad bild. För dem som ger upp för att de inte träffar någon vän på första aktiviteten kan jag säga att det först efter den 10:e aktiviteten som man börjar känna igen och identifiera de personer som man trivs med och börjar lära sig lite vilka aktiviteter och vilka personer man trivs med och vill umgås mer med.

Så testa, det kostar inget och skriv gärna tillbaka till mig och berätta hur det gick. =)

Själv har jag fått många vänner och ett stort nätverk med bekantskaper. Vilket gjort livet lättare och roligare på många sätt och jag vet att det är något som majoriteten av våra medlemmar upplever. Annars hade de inte stannat kvar i flera år. Vi har många aktiva medlemmar som varit med sedan starten 2006.

• Anonym (Hepp)

De som inte vill/klarar att umgås med andra lär inte gå med i Citypolarna. Om man vill umgås med folk men blivit singel igen när alla ens kompisar har fullt upp med småbarn har man plötsligt inga att hänga med längre, eller om man är nyinflyttad i en stad efter att man slutat plugga.

• Anonym (ts)

Tack igen Virdun för intressant svar! Andra får också gärna dela med sig :)

• Anonym (undrar)
    Virdun skrev 2019-02-26 13:22:05 följande:

Hej, jag driver Citypolarna så jag kan nog svara på de flesta av era frågor =)

Finns det några medlemmar ovanför Umeå?
  • Virdun

Luleå har i skrivande stund 76 medlemmar, men där är inte så många än uppe i norr. De flesta aktiviteterna är i Malmö, Göteborg, Stockholm, Helsingborg och Uppsala. Sedan dyker där upp några enstaka aktiviteter i andra städer runtomkring emellanåt.

Svar på tråden Citypolarna?