• Anonym (D)

Oväntat gravid- Botox, vin m.m.

Hej!

Jag är en kvinna på 38 år som har regelbundet sex för jag vill bli gravid. Testade mig på min men det visade ner. Efter det har jag gjort Botox, druckit två glas vin, använt Anti munsalva och Pevaryl.

Nu visade det sig tre veckor senare att jag är gravid.

Känner mig orolig.

Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Oväntat gravid- Botox, vin m.m.
  • Anonym (D)
    Arboga skrev 2019-02-24 20:08:38 följande:

Är du nykter nu?

Haha ja. Lagade mat medan jag skrev
  • Anonym (Ja)

Jag gjorde fillers när jag var tidigt gravid (visste ej om det) och fick missfall några dagar efter.

• Anonym (D)
    Anonym (Ja) skrev 2019-02-24 21:52:34 följande:

Jag gjorde fillers när jag var tidigt gravid (visste ej om det) och fick missfall några dagar efter.

Jag beklagar. Det måste inte berott på det men man vet aldrig. Jag gjorde Botox för 2,5 vecka sedan men barnet lever. Är mest orolig för ev skador. Min mor storrökte hela graviditeterna men fick 3 friska barn. Är ändå orolig
  • Anonym (Ja)
    Anonym (D) skrev 2019-02-24 22:00:30 följande:

Jag beklagar. Det måste inte berott på det men man vet aldrig. Jag gjorde Botox för 2,5 vecka sedan men barnet lever. Är mest orolig för ev skador. Min mor storrökte hela graviditeterna men fick 3 friska barn. Är ändå orolig

Kommer säkert gå bra! Vilken vecka var du i?
  • Anonym (qwerty)

Sluta med botox och annat skit ändå. Vilken förebild du ska vara för ditt barn med kroppen full av hästgift.

• Anonym (Samma)

Hur har det gått ts? Är i samma sits :/

• Anonym (D)
    Anonym (Samma) skrev 2019-03-26 07:22:15 följande:

Hur har det gått ts? Är i samma sits :/

Hej! Det ser fint ut. Jag är i v. 13 nu och gjorde ett tidigt ultraljud. Hur har det gått för dig?
  • Anonym (D)
    Anonym (D) skrev 2019-03-26 08:33:20 följande:

Hej! Det ser fint ut. Jag är i v. 13 nu och gjorde ett tidigt ultraljud. Hur har det gått för dig?

Vad är det för tönt som sitter bakom en skärm och gör tummen ner? Antar att det inte gått bra för dig alls på barnboäiten och att du är djupt bitter.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (D) skrev 2019-03-26 08:33:20 följande:

Tack för svar! :) Jag är ju bara på bim +5 men väldigt orolig...Ser man fosterskador på tidigt ultraljud eller måste man gå och ha ångest till rutinultraljudet tro?

Skönt att höra att allt gått bra för dig så här långt
  • Anonym (D)
    Anonym (Samma) skrev 2019-03-27 16:27:02 följande:

Tack för svar! :) Jag är ju bara på bim +5 men väldigt orolig...Ser man fosterskador på tidigt ultraljud eller måste man gå och ha ångest till rutinultraljudet tro?

Skönt att höra att allt gått bra för dig så här långt

Det kommer säkert gå bra! Jag har två friska barn sedan tidigare. När jag väntade första barnet blev jag gravid trots skydd och upptäckte andra månaden att jag var gravid. Då var jag inne i en festperiod.

Jag kommer att göra kub och Nipt också. Inte förens då kan man verkligen se om barnet har några skador. Vissa skador kan man inte se ens med Nipt såsom CP och autism.

Hur gammal är du och vad har du gjort som du är orolig över? :)
  • Anonym (Samma)
    Anonym (D) skrev 2019-03-27 16:59:44 följande:

Det kommer säkert gå bra! Jag har två friska barn sedan tidigare. När jag väntade första barnet blev jag gravid trots skydd och upptäckte andra månaden att jag var gravid. Då var jag inne i en festperiod.

Jag kommer att göra kub och Nipt också. Inte förens då kan man verkligen se om barnet har några skador. Vissa skador kan man inte se ens med Nipt såsom CP och autism.

Oj, var lite otydlig :) Det är botox jag gjort :( Och druckit ett par glas vin, men det oroar mig inte.

Jag blir 44 i år och jag och min man har kört oskyddat resultatlöst i flera år...Trots att vi båda har barn sen innan.

Ja, jag tänker mest på skador som CP, allvarliga fel på organ, fysiska handikapp etc. Risken för kromosomfel har vi ju redan pga åldern och känns som om man fortare kan få reda på.
  • Anonym (Autism)
    Anonym (D) skrev 2019-03-27 16:59:44 följande:

Autism är ingen skada.
  • Sandstrand1
    Hur gick det för er? Hur mår barnen idag? Gjorde botox en månad innan jag plussade (är nu i vecka 6) och känner mig så orolig och har otroligt dåligt samvete för att ha skadat fostret. 
Svar på tråden Oväntat gravid- Botox, vin m.m.