MeandHim skrev 2019-02-25 14:53:02 följande:
Det kanske är vätska och fingrarna är svullna?
Jag har lätt att binda vätska men nu har det gått ganska länge så det är inte bara vätskevikt som sitter i fingrarna tror jag.
sextiotalist skrev 2019-02-25 15:04:08 följande:
Om du inte från början är väldigt liten och nätt, så borde inte 3-4 kilo påverka dina fingrar. Kan det vara så att du har lagt på dig vätska?
Tycker du ska kolla med en läkare, så det inte är något annat bakom detta.
Har du däremot redan övervikt, så kan själva övervikten påverka så att du samlar vätska.
Jag har alltid haft pianofingrar och fått kommentarer om hur smala fingrar jag har. Som yngre var jag väldigt smal och slank och nu har jag normalvikt. Men från det att ringarna passade har jag inte gått upp jättemycket utan runt 3 kg som sagt. Jag har lätt att binda vätska men är fullt frisk så vitt jag vet. Gjorde en hälsotest i somras med lite blodprover utan anmärkning.
Anonym (Sigrid) skrev 2019-02-25 15:39:31 följande:
Om jag skulle gå upp/ned några kg märks det på mina fingrar på en gång, och jag skulle inte kalla mig liten och nätt (men jag inte är överviktig heller). Där och i min midja märker jag av minsta viktändring direkt. Alla är ju så olika med sånt.
Ts, kanske är du som jag, och då skulle jag börja med att försöka gå ner dom där exta kilona.
Så du tror att det skulle märkas på under 5 kg viktuppgång för dig att ringarna inte skulle passa?
Kom på en sak, jag är vegetarian och med det äter jag ju ganska mycket kolhydrater tror ni att det kan påverka vätskevikten i kroppen? Att jag kanske hade lättare att tåla kolhydrater som yngre utan att få vätskevikt jämfört med nu som medelålders?