• Undrandee

Missfall??!! :( (BILD)

Jag behöver er hjälp!

ni som varit gravida och haft blödningar i tidig graviditet, hur såg era blödningar ut?

jag upptäckte i torsdags jag fick starkt plus på stickan! på CB digitalt fick jag 3+

MEN.. på torsdagen började jag få brunaktig flytning som utvecklats till klarrött blod! kommer dock bara när jag kissar (rött i toan) och blod på pappret, annars kommer inget!

fick ett akut VUL i fredags på gyn där dom såg fostersäck och gulesäck men inget foster. han trodde jag var i runt v.3-4 och därför såg man inget än.

skulle på nytt VUL om 3-4 veckor igen.

men jag är sjukt orolig! det blöder varje gång jag går på toa! har dock inte ont mer än molvärk och inga klumpar men det är klarrött och som slem typ

ringde gyn igen idag men dom kan inget göra :(

kan någon ge mig lite hopp??!!

• Svar på tråden Missfall??!! :( (BILD)
  • Anonym (Ingen tampong)

Det kan ju vara vilket som men jag vill bara säga att du inte ska använda tampong om du är gravid, oavsett om du har fått missfall eller inte. Du kan få en infektion. Hoppas det ser bra ut på nästa vul

• Anonym (..en)

Använd inte tampong om du är gravid.

Man kan få småblödningar när man är gravid.

Behöver inte betyda något men använd snälla binda istället.

• Anonym (.)

Kroppen din har inte förstått att du är gravid än. Hormonellt kan du fortfarande få blödning när mensen ska komma.

Vid missfall får man (oftast) magsmärtor som gör ondare än mensvärk, blödningar med klumpar. Blödning utan klumpar betyder dock inte att du har missfall på g.

Sätt på binda istället. Som sagt, tampong skall ej användas vid en graviditet (-och missfall)

• Undrandee

vet tampong inte ska användas, var bara till affären för att köpa nya bindor som den satt i då jag inte hade något annat hemma.

Ok tack för era svar! håller hoppet uppe lite till då.

är bara så rädd då jag inte haft såhär förut med mina andra graviditeter. :/

• Undrandee

Någon som kan komma med lite solskenshistorier om graviditeter som gått vägen trots blödningar ?

• Anonym (..en)

Jag blödde varje månad med mitt sista barn. Inte som en riklig mens men blödde lite i några dagar.

Dom sa att kroppen inte riktigt förstod , hade även jobbig pms då med.

Du blöder ju inte speciellt mycket.

Inga klumpar eller så. Det är ju helt normalt att blöda lite.

Försök ta de lugnt och stressa ner.

Håller tummarna

• Undrandee
    Anonym (..en) skrev 2019-02-25 23:27:56 följande:

Jag blödde varje månad med mitt sista barn. Inte som en riklig mens men blödde lite i några dagar.

Dom sa att kroppen inte riktigt förstod , hade även jobbig pms då med.

Du blöder ju inte speciellt mycket.

Inga klumpar eller så. Det är ju helt normalt att blöda lite.

Försök ta de lugnt och stressa ner.

Håller tummarna

Nej det handlar om en, max två matskedar, blod. ser nog värre ut eftetsom det kommer i toan antar jag. sen kommer det ju inte hela tiden som sagt.

den här ovissheten är så jobbig såhär tidigt i graviditeten! har nog googlat sönder varje tråd om blod i tidig grav. och läst dom mest oroväckande historier.

letar symtom som en galning också gör jag. Trött som sjutton är väl det enda i princip.

slänger in bild på två färska grav. från imorse

• cleoeme

Jag tror faktiskt det värsta. Av det du beskriver så låter det som ett missfall. Skönt att kroppen sköter det själv iallafall.

Vilken vecka är du i, enligt senaste mens?

Mitt missfall började precis som du skriver. Bara för att dina test är positiva så betyder inte det att fostret lever. Både under och efter mitt missfall så visade gravtesten positiva.

• Undrandee
    cleoeme skrev 2019-02-26 10:17:38 följande:

Jag tror faktiskt det värsta. Av det du beskriver så låter det som ett missfall. Skönt att kroppen sköter det själv iallafall.

Vilken vecka är du i, enligt senaste mens?

Mitt missfall började precis som du skriver. Bara för att dina test är positiva så betyder inte det att fostret lever. Både under och efter mitt missfall så visade gravtesten positiva.

fast det var ingen solskenshistoria. bad om lite positiva historier
  • Anonym (KJ)
    Undrandee skrev 2019-02-26 10:45:24 följande:
    fast det var ingen solskenshistoria. bad om lite positiva historier
    Fast är det inte bättre med ärlighet än att bara söka solskenshistorier? Verkligheten blir ju inte mindre sann för att någon undanhåller den...

Jag har haft blödningar i en graviditet, färskt, rött blod. Då gick det inte bra (trots positiva test).
    Jag har även haft blödningar, mer rödbruna och mörka, under flera veckors tid. Då gick det bra.

Svar på tråden Missfall??!! :( (BILD)