• S765

Ha syskonet hemma från förskola innan förlossning?

Hej!

Jag ska föda på onsdag 27/2 med planerat kejsarsnitt, har en son på 2,5 som går på förskola. Planen är att han ska vara hemma från torsdag denna veckan och sen är hela familjen ledig i tre veckor tillsammans efter förlossningen.

Min fråga är, ska man hålla honom hemma från imorgon för att minska risken att han drar hem något? Eller är det bäst att han får gå på förskolan som vanligt?

Hur gjorde ni? Hade ni syskonen hemma innan förlossningen?

• Svar på tråden Ha syskonet hemma från förskola innan förlossning?
  • syntharen

Jag födde mitt tredje barn för snart 5 veckor sedan med planerat snitt. Jag har en pojke på 8,5 år och en pojke som snart är 2,5 år. Jag skulle föda på en onsdag och den yngsta fick vara hemma från fredagen innan, just för att slippa att han skulle dra hem nån smitta, då tänkte vi mest på vinterkräksjukan för vår egen skull Men sedan dagen efter lillasyster föddes har han varit på förskolan, så han fått springa av sig ute och för att inte allt ska ändra sig bara för att han blivit storebror

Lycka till på onsdag! Är det första gången med snitt?

• S765
    syntharen skrev 2019-02-26 05:08:25 följande:

Jag födde mitt tredje barn för snart 5 veckor sedan med planerat snitt. Jag har en pojke på 8,5 år och en pojke som snart är 2,5 år. Jag skulle föda på en onsdag och den yngsta fick vara hemma från fredagen innan, just för att slippa att han skulle dra hem nån smitta, då tänkte vi mest på vinterkräksjukan för vår egen skull Men sedan dagen efter lillasyster föddes har han varit på förskolan, så han fått springa av sig ute och för att inte allt ska ändra sig bara för att han blivit storebror

Lycka till på onsdag! Är det första gången med snitt?

Ja jag tror jag bestämt mig för att hålla honom hemma en dag innan+ snittdagen och sen framöver ett tag, man är ju så rädd för att dra hem något....

Ja mitt första snitt! Är nervös! Tack!
  • syntharen
    S765 skrev 2019-02-26 06:41:46 följande:

Ja jag tror jag bestämt mig för att hålla honom hemma en dag innan+ snittdagen och sen framöver ett tag, man är ju så rädd för att dra hem något....

Ja mitt första snitt! Är nervös! Tack!

Det kommer gå jättebra! Jag tyckte mitt planerad snitt var den bästa förlossningen, har fött vaginalt och med urakut snitt innan och dom var väldigt traumatiska båda två.
  • S765
    syntharen skrev 2019-02-26 08:54:45 följande:

Det kommer gå jättebra! Jag tyckte mitt planerad snitt var den bästa förlossningen, har fött vaginalt och med urakut snitt innan och dom var väldigt traumatiska båda två.

Jag hoppas kejsarsnitt är bättre än vaginalt. Önskade kejsarsnitt denna gången pga traumatisk vaginal förlossning förra gången. En vaginal förlossning till kändes helt omöjligt. Är så glad att jag fick igenom snitt ????????????????
Svar på tråden Ha syskonet hemma från förskola innan förlossning?