Du måste logga in för att svara i en tråd.

• tankfull

Dolly Style Fabriken

Jag såg precis den korta dokumentären om Dolly Style på SVT Play och jag är faktiskt chockad. Hur kan något så sexistiskt och omodernt ens få pågå i Sverige år 2019? Jag reagerade redan från början över tjejernas utstyrsel, men jag var inte så bekant med deras låttexter eller deras framträdanden eftersom min dotter aldrig varit något större fan. I dokumentären berättar alla de tjejer som hoppat av gruppen om hur fruktansvärt märkligt det känns att stå framför småtjejer och sjunga textfraser som: You will see me when I come, when I pop my Cherry gum.
    Samtidigt trycker de ut rumpan i sina små korta kjolar tills trosorna syns. 
    Medlemmar som ifrågasatte någonting (som hur tacky det kändes att posera med bilar på en bilfabrik) blev tillsagda att de inte fick vara feminister!!!
    Och nu denna publikfriande Habibi med tillhörande musik och rörelser som står för en religion som de flesta tjejer ser som förtryckande. 
    Ni som har döttrar, hur tänker ni kring detta fenomen? Har ni sett dokumentären? Annars gör det.

Svar på tråden Dolly Style Fabriken