• Äldre 25 Feb 23:18
    253 visningar
    6 svar
    6
    253

    Plussade på morgonen, blödning på eftermiddagen

    Imorse (med morgonurin) så plussade jag med ett CB digital på BIM -1. Kan säga att lyckan var total, jag smsade min make direkt, "nu kommer syskonet!"

    Men på eftermiddagen började jag få en brännande känsla i underlivet, med molvärk i både magen och ryggen. Och när jag hade kissat så var det ljusrött blod på både papperet och i toalettstolen. Det har inte ökat under dagen, det har mer blivit slemmigt, men fortfarande ljusrött och bara på papperet. Är det MF på gång?...

  • Svar på tråden Plussade på morgonen, blödning på eftermiddagen
  • Äldre 25 Feb 23:30
    #1

    De kan vara vilket som.. Tidiga missfall som är runt BIM kan och brukar oftast se ut som mens.. De är t o m många som är gravida utan att veta de för att den beter sig så..

    Men jag kan också skriva några lugnande ord.. De är jätte vanligt att ha ont och bloda under graviditet.. Det gjorde jag i början med min dotter som just nu ligger i vår säng och sover.

    Hur är blödningen har du sett koagulerat blod??

  • Äldre 25 Feb 23:34
    #2
    sockertoppen90 skrev 2019-02-25 23:30:04 följande:

    De kan vara vilket som.. Tidiga missfall som är runt BIM kan och brukar oftast se ut som mens.. De är t o m många som är gravida utan att veta de för att den beter sig så..

    Men jag kan också skriva några lugnande ord.. De är jätte vanligt att ha ont och bloda under graviditet.. Det gjorde jag i början med min dotter som just nu ligger i vår säng och sover.

    Hur är blödningen har du sett koagulerat blod??


    Det är vattnigt, ser inte alls ut som mens och inget koagulerat. Slemmigt för en timme sen. Det gör inte ont, men har molvärk i ryggen.

    Tack för snabbt svar <3
  • Äldre 25 Feb 23:38
    #3

    Det är lugnt jag skulle själv velat ha snabbt svar <3

    Inga klumpar är ett bra tecken :)!!

    Blöder du fortfarande eller kom de bara vid de tillfället??

  • Äldre 25 Feb 23:58
    #4

    Ja, det kommer fortfarande, men fortfarande bara på pappret och lite i toastolen.

    Varför ska det vara så krångligt med människokroppen?...

  • Äldre 25 Feb 23:58
    #5

    Det låter iaf som att de inte ska vara något att oroa sig för :).. Försök ta de lugnt och njuta av nuet..

    Grattis till plusset :) lycka till och jag håller tummarna för att allt ska gå bra hela vägen..

  • Äldre 26 Feb 00:05
    #6
    Bunsy skrev 2019-02-25 23:58:11 följande:

    Ja, det kommer fortfarande, men fortfarande bara på pappret och lite i toastolen.

    Varför ska det vara så krångligt med människokroppen?...


    Finns många olika anledningar till vad de kan vara men så länge du inte blöder mycket, länge eller koagulerat är de säkert ingen fara..

    Ja de är en väääldigt bra fråga jag ställt mig själv många gånger..

    Jag hoppas verkligen att de går ann jag håller alla fingrar och tår för er!!
Svar på tråden Plussade på morgonen, blödning på eftermiddagen