• Ariellan

    Althera ersättning, gröt?

    Mitt barn på 4 mån helammades till igår då vi var och vägde honom och han går inte upp tillräckligt (435 g på 1 mån ca.) Han är mjölkproteinallergisk och fått Althera utskrivit innan men han har vägrat detta, provat vaniljsocker mm.

    Eftersom att han inte går upp på amning så bra så sa BVC att jag ska prova gröt och puréer, då han vägrar althera. Någon mer som börjat med gröt såhär tidigt? Känns så tidigt att ge honom gröt och puréer...?

  • Svar på tråden Althera ersättning, gröt?
  • Thessiss

    Hej. jag har en son som nu är 10 mån, men vi fick börja med gröt m.m. när han var ca 4 ½ månad pga dålig viktuppgång.

    Gav gröt i rätt små portioner till en början men ganska ofta. Började tycka om gröten relativt snabbt så gick nog upp på en hel portion på nån vecka bara.
    Vikten blev bättre för honom.
    Enago har bra mjölkfri gröt som passar från 4 mån. står från 6 mån på paketet men man kan använda den tidigare

    Om din bebis inte gillar althera så finns det ju flera andra alternativ på ersättning man kan få, oftast är althera första alternativet då den är billgast för sjukvården att skriva ut =)

Svar på tråden Althera ersättning, gröt?