• Anonym (Prutter)

Borde tjejer våga fjärta loss mer?

Å bli lika avslappnad kring fjärtar som många killar är? Eller är det killarna som borde hålla inne sina fjärtar mer tycker ni? Detta är en fråga vi behöver få klarhet i för jämnställdhetens skull. Man kan ju få magont om man håller dem inne för mycket med.

Men det verkar generellt som att tjejer är mer fina i kanten och försöker passa in mer. Min mamma till exempel tåla inte om man lägger upp knäckebrödspaketet direkt på bordet, det ska läggas upp i en brödkorg. Det är såna detaljskillnader man ser ofta.

• Svar på tråden Borde tjejer våga fjärta loss mer?
  • MsFry

Män borde hålla in sina pruttar mer. Jag brukar ibland tänka att män borde starta egna pruttklubbar där de tillsammans kan få släppa loss i ett instängt utrymme så att de sen klarar av att umgås med oss andra som inte vill ta del av stanken av deras tarminnehåll.

Hur knäckebröd kommer in i det hela är oklart.

• Anonym (Fart)

Hur menar du? I en relation eller? I allmänhet är det väl ingen människa som går runt och pruttar öppet, sånt gör man hemma

• Anonym (Kille 34)

Jag är uppväxt med en mamma som brakar loss vi bara gör det i min familj inget konstigt med det. Nu har även min flickvän börjat göra det efter jag sa till henne bara fjärta på om du behöver de är en naturlig del i livet. Däremot kanske inte lämpligt att göra de vid matbordet eller om man är bortbjuden.
    Men vad fan om man är hemma båda två ensamma så är de bara braka loss =)

• Ällingen

Jag kan nog inte fjärta loss mer än vad jag gör. IBS ställer till det för mig även om jag äter bra mat. Mina tarmar är helt enkelt sådana. Jag vinner med hästlängder här hemma. =D

• Anonym (Prutter)
    MsFry skrev 2019-02-26 18:22:17 följande:

Män borde hålla in sina pruttar mer. Jag brukar ibland tänka att män borde starta egna pruttklubbar där de tillsammans kan få släppa loss i ett instängt utrymme så att de sen klarar av att umgås med oss andra som inte vill ta del av stanken av deras tarminnehåll.

Hur knäckebröd kommer in i det hela är oklart.

Jo men när män umgås så gasas det ofta på. Så någon pruttklubb behövs ej. Jag drog liknelsen bara eftersom kvinnor verkar föredrar det ordnade och civiliserade, på bekostnad att man måste anstränga sig för att hålla en god fasad uppe. Framför att man slappnar av och beter sig lite "ociviliserat"
  • Anonym (Prutter)
    Anonym (Fart) skrev 2019-02-26 18:58:49 följande:

Hur menar du? I en relation eller? I allmänhet är det väl ingen människa som går runt och pruttar öppet, sånt gör man hemma

Ja jag menar med sin familj, partner, närmaste vänner m.m. En medarbetare la dock av en stinkbomb på mitt jobb idag.
  • knasboll

Jag skulle inte vara tillsammans med någon som inte var okej med att jag pruttade. Skulle även bli väldigt besviken om min kille inte ville prutta inför mig.

Jag tycker det är rätt fånigt att göra en sån stor sak av det. Släpp ut om man måste men kanske inte vid matbordet.

• Anonym (ljudlöst)

Bara för att det inte låter betyder inte att jag inte fjärtar.

• Lånehajen

Nej tack, jag håller den biten så privat som möjligt och uppskattar om tjejen gör samma sak. Finns i princip inget annat som äcklar mig men just släppa väder inför partnern ser jag verkligen ingen anledning till såvida man inte önskar ta kål på attraktionen.

Svar på tråden Borde tjejer våga fjärta loss mer?