• Anonym (anonym)

Fråga om CSN

Hej

Har ca 62000 i lån hos csn. Betalar 500 i månaden. Men någon gång ibland så vill de ha 2600 kr. Förstår bara inte varför? Får ni också sådana avgifter ibland? Om jag kollar på hemsidan så står det expeditionsavgift på 150 kr varje månad också, vad betyder det? Någon avgift för att jag betalar av? Ska det verkligen vara det?

Känns bara så jobbigt när man är sjukskriven och har 6000 i mån Då är det ju inte så lätt. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Fråga om CSN
  • BuoBä

Är det möjligen så att du har två olika lån med olika upplägg för återbetalning? Tex månadsvis för det ena och kvartalsvis för det andra? 

Hur som helst så får man varje år en återbetalningsplan där man kan se hur mycket man ska betala och vilka datum. Har du inte fått den i posten kan du logga in på CSN och hitta den. Expeditionsavgiften om 150 kr brukar man betala på första inbetalningen för året, men samma där - har du två lån blir det två expeditionsavgifter.

• Mara Sara

Om du loggar in på CSNs hemsida. Vad säger din återbetalningsplan där?

• Anonym (A)

Logga in på deras hemsida och kolla din återbetalningsplan.

• Anonym (Säker?)

Tror inte du behöver betala på ditt lån med så vansinnigt låg inkomst, ta kontakt och hör efter om du kan pausa tills du får mer pengar varje månad.

• Anonym (anonym)
    Anonym (Säker?) skrev 2019-02-27 22:01:04 följande:

Tror inte du behöver betala på ditt lån med så vansinnigt låg inkomst, ta kontakt och hör efter om du kan pausa tills du får mer pengar varje månad.

Ja det känns ju väldigt konstigt att vara tvungen att,betala så mycket när andra med mer inkomst betalar mindre har jag sett. Får nog göra det.
  • Anonym (anonym)
    Mara Sara skrev 2019-02-27 12:29:26 följande:

Om du loggar in på CSNs hemsida. Vad säger din återbetalningsplan där?

Att jag ska betala 502 kr och vissa månader 2600. Väldigt mystiskt.
Svar på tråden Fråga om CSN