• Anonym (Moa)

    Vill vara otrogen - saknar spänningspassion

    Jag har ett bra förhållande med en kille som jag älskar, vi har varit tillsammans i över 1 år och jag skulle säga att vårat förhållande är helt perfekt. Jag har aldrig varit otrogen och jag skulle aldrig någonsin vara det, men ändå kan jag inte sluta vilja det.

    Jag har nyligen börjat plugga på universitet och går i en klass med nästan bara killar. Vi festar mycket tillsammans och väldigt ofta slutar det med att någon kille visar stort intresse för mig. Exempelvis igår dansade jag med en kille som nog är den snyggaste killen jag någonsin pratat med, och han visade väldigt stort intresse för mig. Det kändes så bra att han, som ingen annan får, ville ha mig. Det var så spännande och jag kände fjärilarna i magen. Det slutade med att han var påväg att kyssa mig och jag var tvungen att avbryta allt och säga att jag har pojkvän. Jag väntar alltid med att berätta det eftersom om de redan skulle veta att jag är upptagen så kommer de aldrig visa intresse för mig och jag vill ju så gärna att de ska visa intresse för mig.

    Jag bara älskar att flirta med killar, jag älskar spänningen. Det är bara så synd att jag hela tiden måste avbryta innan det går för långt, jag önskar jag kunde gå längre, men jag och min kille har satt gränser så jag tänker hålla mig innanför dem.

    För mig räcker det inte med tryggheten och kärleken som kommer med ett förhållande utan jag behöver också den här spänningspassionen. Det bästa hade varit om min kille gick med på att ha ett öppet förhållande så att jag på sidan av kan vara intim med andra killar, men jag vet att han aldrig skulle gå med på det... vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Vill vara otrogen - saknar spänningspassion
  • Anonym (passion)

    Flirten är ju en livskrydda. Att leva utan den gör ju att livet blir lite tråkigt. Hämta gärna aptiten ute, men se till att äta hemma :)

  • Anonym (Moa)

    Men det blir lite enformigt om man äter hemma hela tiden. Ibland vill man kanske lyxa till det och äta ute....

  • Anonym (aldrig nöjda)
    Anonym (Moa) skrev 2019-02-27 16:22:28 följande:

    Men det blir lite enformigt om man äter hemma hela tiden. Ibland vill man kanske lyxa till det och äta ute....


    Varför inte bara vara singel, då kan du äta ute hur mycket du vill? 
    Varför inte skapa spänning i det förhållande man redan är i? Finns massa saker att prova på.

    Att äta kakan och vilja ha den kvar brukar sällan fungera så bra.
  • Anonym (Moa)

    Om jag är singel så får jag inte den trygghet och kärlek som jag har i mitt förhållande. Men med ett förhållande är det svårt att få denna spänning.... och när jag är ute med klassen så börjar jag flirta direkt för det är så roligt och spännande. Denna spänning får jag aldrig med min partner....

  • Deacon

    Om hemmamaten inte är tillräckligt god för dig så kanske du ska byta restaurang även om servitören och servicen är bra på många sätt? Gå på restaurang ute varje kväll istället. Då kan du dessutom testa olika rätter flera dagar i veckan om du har lust.

    Spontant låter det inte som att du är redo/mogen nog för en fast relation om du efter ett ynkligt år tycker att din relation är så tråkig att du behöver söka spånning/bekräftelse utanför den... eller så har du en relation med fel partner. Ditt bekräftelsebehov och behov av spänning beror säkert på något. Om det är partnern som är otillräcklig på det området eller om det är din självkänsla som är så låg att du behöver andras bekräftelse på att du duger... eller om det är något annat låter jag vara osagt. Den där spänningspassionen som de flesta känner i början av en relation är som du säkert har hört svår att hålla igång år efter år. Risken är därför att detta behov av andra män kommer att följa med dig i framtiden också. Lösningen för dig skulle då kunna vara att leta upp en man som med jämna mellanrum också gillar att äta ute på olika restauranger... eller lev som singel.

  • Anonym (Moa)

    Jag är helt säker på att jag inte vill lämna min partner... vi har det jättebra, vårat sexliv är jättebra. Men det går bara inte att få den där spänningen i ett förhållande.... jag kan liksom inte tänka ?hmm, hur ska jag göra för att få han att vilja ligga med mig? för jag vet ju att han till stor sannolikhet kommer vilja ligga med mig utan att jag ens behöver försöka. Jag vill bara på något sätt få in spänningen men på samma gång behålla vårat förhållande.....

  • Anonym (Terapeuten)

    Hur är din relation med din pappa? Har du fått tillräckligt med uppmärksamhet och likes under din barndom och tonåren? Låter som att det är precis den biten du saknar. Att leka fritt och känna dig i centrum. Du vill ju inte ha de andra killarna, du vill erövra dem. Kan du leka och känna spänning inom något annat område i ditt liv? När känner du dig som mest levande?

  • Lånehajen

    Du får jobba med din självkänsla och ditt bekräftelsebehov för det här låter som att det handlar väldigt mycket om just ytlig bekräftelse. Det räcker inte till att du vet att din kille vill ha dig utan du vill få det av fler killar och gärna sådana som ser bra ut och skulle ha kunnat gå hem med en annan tjej istället för just dig.

    Sen sluta missleda andra killar att du är tillgänglig. Det är ett väldigt barnsligt och enerverande beteende.

  • Anonym (Moa)

    Jag tror också att mitt omättliga bekräftelsebehov kan bero på min barndom. Hela min skolgång fram till gymnasiet var jag alltid den blyga tjejen som ingen pratade med. Men senare så ändrade jag på mig och nu är jag den roliga tjejen som älskar att prata med nya människor och engagera mig i klassen. Det är nytt för mig att så många visar intresse för mig.

  • Anonym (A)
    Lånehajen skrev 2019-02-27 17:10:10 följande:
    Du får jobba med din självkänsla och ditt bekräftelsebehov för det här låter som att det handlar väldigt mycket om just ytlig bekräftelse. Det räcker inte till att du vet att din kille vill ha dig utan du vill få det av fler killar och gärna sådana som ser bra ut och skulle ha kunnat gå hem med en annan tjej istället för just dig.

    Sen sluta missleda andra killar att du är tillgänglig. Det är ett väldigt barnsligt och enerverande beteende.
    Håller med
Svar på tråden Vill vara otrogen - saknar spänningspassion