• SANOJ

    Vad är det för fel på mig? Någon fler som känner igen sig?

    Jag vet inte vad det är som händer med mig men jag klarar inte av måste och krav längre. Orkar inte när folk frågar mig.om hjälp osv. Inte för att jag inte vill hjälpa men jag får en slags panik eller vad man ska kalla det. Det känns som jag blir uppäten inifrån av alla måste och förväntningar.
    Jag har tre små barn och en sambo, jag kämpar för att orka hålla hemmet rent, mat på bordet och barnen glada. Jag studerar just nu men blir klar till sommaren och har resan ångest inför att börja jobba och finnas till hands för ännu en sak till. 
    Jag orkar inte bestämma saker eller planera in saker för jag känner bara stress och tvång oavsett om det är något som jag vanligtvis skulle se framemot. 
    Bara en sån sak att lägga ut något till försäljning och bestämma och passa en tid då någon ska komma känns så jävla jobbigt. Inte för att jag är folkskygg men det blir ännu en person att förhålla sig till.
    Jag har ständigt ont i huvudet, sover dåligt, får aldrig vara själv längre stunder då barnen kräver.min uppmärksamhet, ammar min bebis, osv. Får dåligt samvete att lämna sambon själv med barnen för att ex fara och storhandla i lugn och ro, vilket jag älskade förr men nu bara känns jobbigt och tröttsamt. Mest av allt vill jag bara sova utan att någon behöver mig, kräver något av mig, stör mig osv. 
    Vad har jag för diagnos? Är det ångest? Depression? Utmattningssyndrom? 

  • Svar på tråden Vad är det för fel på mig? Någon fler som känner igen sig?
  • SANOJ
    Långbenopluto skrev 2019-02-28 17:23:05 följande:

    Du är stressad, dra ned på alla "måsten" och säg till din sambo att ta med ansvar denna tid.


    Min sambo drar hela lasset med barnen typ, hämtar och lämnar på förskola, går upp med dem varje dag, lägger dem osv. Dels har det blivit så för jag har haft bebisen. Men visst kan jag be honom att laga mat och städa osv. men jag vet att jag kommer tycka han gjort det för dåligt så då gör jag om det ändå. Jag måste ha rent runt omkring mig annars blir det kaos i mitt huvud och blir ännu mer stressad. Jag har dragit ner på mina krav och dammsugar ex. varannan dag, tvättar inte varje dag och kör om maskinen om jag inte orkar hänga upp den på kvällen, slutat bädda sängarna varje dag och städa barnens lekrum pedantiskt varje dag. 
  • SANOJ
    Långbenopluto skrev 2019-02-28 17:23:05 följande:

    Du är stressad, dra ned på alla "måsten" och säg till din sambo att ta med ansvar denna tid.


    Min sambo drar hela lasset med barnen typ, hämtar och lämnar på förskola, går upp med dem varje dag, lägger dem osv. Dels har det blivit så för jag har haft bebisen. Men visst kan jag be honom att laga mat och städa osv. men jag vet att jag kommer tycka han gjort det för dåligt så då gör jag om det ändå. Jag måste ha rent runt omkring mig annars blir det kaos i mitt huvud och blir ännu mer stressad. Jag har dragit ner på mina krav och dammsugar ex. varannan dag, tvättar inte varje dag och kör om maskinen om jag inte orkar hänga upp den på kvällen, slutat bädda sängarna varje dag och städa barnens lekrum pedantiskt varje dag. 
Svar på tråden Vad är det för fel på mig? Någon fler som känner igen sig?