• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 28 Feb 18:56
    1649 visningar
    32 svar
    32
    1649

    Abort så nervös, snälla hjälp

    Fick min mens den 17e januari och den tog slut 24e januari.

    Skulle ha mens nu för 2 veckor sedan var den beräknad.

    Tog gravtest idag och den visade positivt.

    Jag ska göra abort då min livssituation inte är helt bra.

    Är arbetssökande för tillfället.

    Ska göra abort på tisdag. Är så orolig och rädd....

  • Svar på tråden Abort så nervös, snälla hjälp
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 23:07
    #1

    ??

  • Anonym (Sofia­)
    Äldre 28 Feb 23:11
    #2

    Ska du göra medicinsk eller kirurgisk abort?

  • Anonym (Jag)
    Äldre 28 Feb 23:12
    #3
    -2

    Jag avråder dig starkt från att göra abort.

    Jag känner kvinnor som har gjort det, dom har skuldkänslor många år efter detta.

  • Äldre 28 Feb 23:18
    #4

    Känslan skiljer sig beroende på person. Personligen upplevde jag min abort väldigt problemfri och smärtan motsvarade inte ens en vanlig menstruation.

    Ha någon nära som du känner tillit så ska det gå bra.

  • Anonym (Sofia­)
    Äldre 28 Feb 23:26
    #5
    +1

    Alltså, man kan ju inte avråda en tjej från att göra abort när man inte ens har en aning om anledningen!

    Jag har gjort två aborter, och jag ångrar inte det.

  • Anonym (Kämpa­)
    Äldre 28 Feb 23:57
    #6

    Försök att få med dig någon som du känner förtroende för och kan vara ditt stöd, tror det är viktigt att du inte är själv

    Det kommer att gå BRA om det inte känns rätt att behålla så ska du inte föra det...

  • Anonym (J)
    Äldre 1 Mar 00:44
    #7

    Har inte gjort det själv men om jag skulle bli gravid nu så skulle jag nästan 100% säkert göra det eftersom jag redan är ensamstående med 2 barn och det absolut inte skulle funka med ett till nu.

    Däremot så har jag gjort en skrapning efter ett tidigt missfall när jag var 19 år. Det gick jättebra så jag tror absolut inte du behöver oroa dig. Många vänner och även släktingar till (bla min mamma) har gjort abort och det har också gått jättebra.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 12:50
    #8

    Hur långt gången vet man att man är?

    Ska göra ultraljud på tisdag och få hem piller. Så det är medicinsk abort.

    Men är så orolig.....

    Har fått missfall för 2 år sedan och den smärtan var det värsta jag upplevt i hela mitt liv! Jag till och med svimmade av smärtan. Alltså fy sjutton. Mensvärk x20!

    Är så rädd att det ska göra lika ont när man gör abort?

    Kommer ha min bästa väninna med mig på ultraljud och sedan min sambo hemma med mig.

    Men alltså hur går det till exakt?

    Ska göra ultraljud och sen går jag hem direkt och tar piller hemma eller där borta? Är orolig för själva processen och eventuella värk och smärtor.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 12:54
    #9
    +1
    Anonym (Jag) skrev 2019-02-28 23:12:49 följande:

    Jag avråder dig starkt från att göra abort.

    Jag känner kvinnor som har gjort det, dom har skuldkänslor många år efter detta.


    Okej men jag väljer att göra abort för att jag just nu har gått upp 20 kg pga min medicin som jag fått mot mitt hjärta och är inte helt frisk. Samt att jag även sagt upp mig från jobbet (kunde inte jobba nu när mitt hjärta är som det är).

    Och ska jag bli gravid så ska jag vara 100% frisk, ha ett fast jobb och även vara i normalvikt och ha en sund kropp. Det är ett liv jag ska bära.

    Jag ska inte bära ett liv i denna kropp som har övervikt och hjärtproblem som är under utredning och som jag även måste ta starka mediciner för.

    Tyvärr. Och absolut inte när jag inte har ett jobb nu.

    Vill ge mitt barn det allra bästa.

    Visst jag är inte fet, men 20 kg är en del....
  • Anonym (Sofia­)
    Äldre 1 Mar 18:24
    #10

    Jag har gjort två medicinska aborter, fick smärtstillande med mig att ta före, så det gjorde inte ont faktiskt.

    När jag skulle göra aborten hemma så fick jag ta första tabletten på kliniken direkt efter ultraljudet. Den första tabletten får man aldrig ta hemma.

    Fick med mig resten av tabletterna hem och tog dem hemma.

    Det var absolut inget farligt. Ångrar mig inte heller.

Svar på tråden Abort så nervös, snälla hjälp