• Sssiiimmmooonnn

Pendla Strängnäs - Sthlm

Hej!

Jag undrar om det finns någon här som kan ge lite input på hur pendlarlivet mellan Strängnäs och Sthlm ter sig? Min familj har möjlighet att köpa ett hus i Strängnäs och om man bortser från att jag jobbar i Sthlm (Solna) så lockar småstadslivet väldigt mycket då vi f.ö. känner oss "färdiga" med Sthlm och framförallt att bo dyrt men ändå inte nära staden (bor i dag i Västerhaninge). 
    MEN den stora frågan är om man orkar att pendla åtminstone 4dgr i veckan? när jag räknat på restiden kommer det ta mig ca 70min station till station. 
    Hur funkar SJ, mycket strul? Vad gör man när man har tider att passa och tågen står still? Fördelar som om det går att jobba på tåget o.s.v.

Tack på förhand,
    Simon

• Svar på tråden Pendla Strängnäs - Sthlm
  • Ninjara

Bor visserligen i Nykvarn men är ju ganska nära. Det är många som åker mellan Strängnäs/Nykvarn och Stockholm och vad jag förstått så funkar det riktigt bra. Kolla om det inte står något på kommunens hemsida om det hela. Vet att Nykvarns kommun  har en del info för pendlare. Finns också alternativet att köra bil till Östertälje station eller Södertälje hamns station om du tycker att bussen till Södertälje tar för lång tid. Regional tåget tar ca 30 min från Nykvarn.

• Sssiiimmmooonnn

Tack för ditt svar. Från Strängnäs åker man ju tåg direkt så ingen buss därifrån till Södertälje då det ju blir som att åka ikapp samma tåg man kunnat ta redan i Strängnäs ????.

• Ninjara
    Sssiiimmmooonnn skrev 2019-02-28 21:22:14 följande:

Tack för ditt svar. Från Strängnäs åker man ju tåg direkt så ingen buss därifrån till Södertälje då det ju blir som att åka ikapp samma tåg man kunnat ta redan i Strängnäs ????.

Man kan ta buss 841 till Södertälje och pendeltåg därifrån om saker strular.

www.sormlandstrafiken.se/

Dom som kör i mellan. Så är inte regional tåg man åker till i detta fall. Detta alternativ tar längre tid tror jag en regional tåget. Där av jag också nämnde att man kan ta bilen in till Södertälje och ta pendeltåg där ifrån.
Svar på tråden Pendla Strängnäs - Sthlm