• Qwerty1214

    Ni som har Oral-B

    Hej!

    Min man fyller år på lördag och har tidigare sagt att han skulle vilja ha en eltandborste så nu försöker jag bestämma mig för vilken modell.

    Jag har tittat på 2700, 2900 och 2950 (tänkte kanske passa på att köpa en till mig själv oxå). Det verkar inte vara någon större skillnad på dem förutom att det står att 2950 inte har lagringscenter, något som de andra två modellerna har.

    Vet ni vad lagringscenter betyder i Oral-B-världen? Jag har googlat hela kvällen men hittar inte någonstans vad det betyder.

    I övrigt - vad ska man tänka på med eltandborstar? Har ni några tips på nödvändiga och onödiga funktioner?

    /Q

  • Svar på tråden Ni som har Oral-B
  • Qwerty1214
    Långbenopluto skrev 2019-02-28 21:05:00 följande:

    Vi har bara en i vår familj, för man byter ju själva borsten.

    Vi har oral b genius 9000 och är supernöjd!


    Är det vanligt att man delar ?handtaget?, tro? Min gubbe är så drällig när han borstar tänderna så jag vet inte om jag vill dela.

    Kollade på 9000 och den ser ju onekligen bra ut (och dubbelt så dyr).
  • Qwerty1214
    Frontline skrev 2019-02-28 23:00:39 följande:

    Köpte hem den här och är helnöjd..

    Köpte 2 då vi är fler i hushållet..

    www.netonnet.se/art/halsa-personvard/eltandborste/oral-b-pro-2900-duo/247120.9131/


    Ja, denna har jag återkommit till flera gånger. Men sen började jag fundera hur det ser ut att ge honom två borstar när han fyller år. ?Grattis älskling, jag köpte oss varsin tandborste nu när du fyller år..?
  • Frontline
    Qwerty1214 skrev 2019-02-28 23:10:16 följande:
    Ja, denna har jag återkommit till flera gånger. Men sen började jag fundera hur det ser ut att ge honom två borstar när han fyller år. Grattis älskling, jag köpte oss varsin tandborste nu när du fyller år..
    Tandborsten är bra och man kan dela med sig..

    Men jag förstår din tanke fast detta är ett bra erbjudande..

    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Långbenopluto
    Qwerty1214 skrev 2019-02-28 23:05:47 följande:
    Är det vanligt att man delar handtaget, tro? Min gubbe är så drällig när han borstar tänderna så jag vet inte om jag vill dela.
    Kollade på 9000 och den ser ju onekligen bra ut (och dubbelt så dyr).
    Ja, det är vanligt att man delar handtag, men vad menar du att du inte vill dela för han är så drällig?

    Det påverkar ju inte handtaget....
  • Limeblad
    Qwerty1214 skrev 2019-02-28 23:05:47 följande:

    Är det vanligt att man delar ?handtaget?, tro? Min gubbe är så drällig när han borstar tänderna så jag vet inte om jag vill dela.

    Kollade på 9000 och den ser ju onekligen bra ut (och dubbelt så dyr).


    Vi har varsin, båda drälliga så det blir tandkrämsrester på handtaget. Skönt med varsin då. Har ingen rekommendation om modell. Har vanlig 2500 tror jag (skönt med resekit) och tycker den funkar bra men har inget att jämföra med.
  • Qwerty1214
    Limeblad skrev 2019-03-01 07:26:58 följande:

    Vi har varsin, båda drälliga så det blir tandkrämsrester på handtaget. Skönt med varsin då. Har ingen rekommendation om modell. Har vanlig 2500 tror jag (skönt med resekit) och tycker den funkar bra men har inget att jämföra med.


    Ja, men så tänker jag att det blir. Jag är noggrann och gör rent mina grejer ordentligt och vill inte hålla i ett handtag som är kladdigt med gamla tandkrämsrester oavsett om kladdet är hans eller mitt.
  • Långbenopluto
    Qwerty1214 skrev 2019-03-01 10:34:26 följande:
    Ja, men så tänker jag att det blir. Jag är noggrann och gör rent mina grejer ordentligt och vill inte hålla i ett handtag som är kladdigt med gamla tandkrämsrester oavsett om kladdet är hans eller mitt.
    Alltså, vi gör rent handtaget, och är det inte rent när jag tar den så gör jag rent. Det är inte så svårt att få bort tandkrämsrester på en tandborste.

    Men vill ni lägga pengar på varsin bara pga detta så ska ni göra det.
Svar på tråden Ni som har Oral-B