Lergigan och amning?
Jag gick in i väggen lite i höstas kan man säga och fick Lergigan och Sertralin utskrivet. Har tagit båda förut (lergigan när jag var gravid mot illamående),
Läkaren som skrev ut sa att det var ok även om jag delammar.
Jag tar Lergigan 25 mg en gång om dagen (när jag ska sova) och Sertralin 50 mg en gång om dagen.
Det är mest Lergigan jag är orolig för , försöker vara utan när jag kan men jag är ganska stressad pga en massa olika saker så , så oftast måste jag ta en för att kunna somna.
Läkaren sa ju att det var ok men när jag googlar står det väldigt olika och att det inte finns forskning.
Nån mer som har tagit/tar det under amning? Eller som vet om det är ok eller inte?
Grejern är också att dottern är 2,5 år. Jag vet att jag kommer få en del skit för att jag fortfarande ammar men jag försöker verkligen minska ner och ska försöka sluta innan hon blir 3.
Läste att man kan ge Lergigan i små doser till barn över 2 år så det borde väl inte vara farligt när man ammar ett så stort barn eller vad tror ni? Har iallafall inte märkt nått på henne hittills men har dåligt samvete när jag tar det.
Förlåt om det blev lite långt men hoppas nån kan hjälpa mig.