• Äldre 1 Mar 19:46
    1676 visningar
    7 svar
    7
    1676

    Fertilitetsutredning i Sthlm?

    Hej!

    Undrar om det finns några här med pcos som har genomgått en fertilitetsutredning i Stockholm? Skulle behöva lite tips om vilka man helst borde vända sig till?

    Eller vilka man ska undvika?

    Helst inte privata då dom verkar vara sjukt dyra..

    Men alla tips & råd är välkomna (även från er utan pcos)!

  • Svar på tråden Fertilitetsutredning i Sthlm?
  • Äldre 2 Mar 22:00
    #1

    Hej!

    Jag gör en utredning just nu på Gyn Sthlm vid St Görans. Tycker dom har varit väldigt proffsiga hittills och gått dit i ca 6 månader.

    Har alltid fått snabba tider för vul efter Letrozol kur och minst två vul per kur så man ej ska missa ÄL.

    Har träffat två olika läkare där hittills och båda har varit väldigt bra!

    Jag har pcos och hypotyreos.

    Om min kur som jag genomgår just nu inte funkar har dom sagt att jag ska remitteras för ivf.

    Kan återkomma hur det går :)

    Trevlig kväll!

  • Äldre 7 Mar 15:48
    #2

    Tack så jätte mycket för svar!

    Du får jätte gärna uppdatera!

    Håller tummarna för att det går bra för dig! :)


    MariaMi skrev 2019-03-02 22:00:57 följande:

    Hej!

    Jag gör en utredning just nu på Gyn Sthlm vid St Görans. Tycker dom har varit väldigt proffsiga hittills och gått dit i ca 6 månader.

    Har alltid fått snabba tider för vul efter Letrozol kur och minst två vul per kur så man ej ska missa ÄL.

    Har träffat två olika läkare där hittills och båda har varit väldigt bra!

    Jag har pcos och hypotyreos.

    Om min kur som jag genomgår just nu inte funkar har dom sagt att jag ska remitteras för ivf.

    Kan återkomma hur det går :)

    Trevlig kväll!


  • Anonym (K)
    Äldre 7 Mar 17:36
    #3

    Jag har en tid hos Läkargruppen Victoria på Södermalm om någon vecka och ska börja en fertilitetsutredning där. Kan återkomma med upplevelser därifrån i slutet av månaden :)

  • Äldre 7 Mar 20:51
    #4

    Rekommenderar Carl von linne Uppsala! Kostar som i landstinget :)

  • M82
    Äldre 9 Mar 12:03
    #5

    Vi gick hos Carl von Linne kliniken i Uppsala.
    Snabb hjälp o proffsigt bemötande. Kostar som landstinget.

  • Anonym (S)
    Äldre 15 Mar 18:13
    #6

    Gjorde utredning på Stockholm IVF, privat klinik men betalade landstingstaxa. Är nöjd med dem. Fick tid direkt. Läkarna var väldigt sympatiska och kunniga, men fick träffa nya vid varje besök. Det gjorde att vissa saker föll mellan stolarna och jag fick själv hålla lite koll på att inget missades. En nackdel var också att spermaprovet skulle lämnas på Huddinge sjukhus istället för på kliniken, om man gick via landstinget.

    Gjorde en behandling hos dem efter utredningen (letrozol) och blev gravid på första cykeln.

  • Äldre 25 Mar 20:12
    #7

    Vi vände oss till ivf gruppen på sophiahemmet.

    Har gått under högkostnadsskyddet, men var rätt dyrt dom första besöken.

    Vi har ett barn som är lite drygt 2 år, men har försökt i ca 1,5 år att få ett syskon utan någon framgång.

    Spermaprovet lämnas på Huddinge sjukhus, vilket var lite omständigt då vi bor på norra sidan av stan.

    Har nu fått börja första omgången med letrozol och otrivelle, förhoppningsvis tar det sig på första försöket.

    Skulle börja med tre omgångar, sen diskutera ivf..

Svar på tråden Fertilitetsutredning i Sthlm?