• Anonym (Ambivalent)

Kan inte bestämma o sms eller mail för larmet?

Ska man ha hemlarmet att skicka ett mejl eller sms när någon sätter av och på det? Hur har ni det? Vad är bäst? Jag kollar mejlen varannan dag typ.

• Svar på tråden Kan inte bestämma o sms eller mail för larmet?
  • Anonym (Ambivalent)

Vilket är säkrare om man tänker på att obehöriga tar sig in på något sätt? Tänker på en hackad email t ex. Eller programmet som skickar ut sms:en? Ens telefonnummer måste ju finnas i någon databas där och då blir ens larmstatus sårbart? Eller tänker jag för mycket nu?

Vill gärna veta hur du har satt upp det.

• Anonym (Sara)

Sms. Men tycker det verkar som du tänker på detta för mycket. Slappna av och välj sedan sms. Hade jag gjort i alla fall. Du märker direkt när du får sms.

• asdfgh

Plingar det inte till i mobilen varje gång du får mail? Jag skulle valt mail eftersom det funkar oavsett vilken mobil jag använder, både privat och jobbmobil.

• Anonym (Ambivalent)
    Anonym (Sara) skrev 2019-03-01 22:36:27 följande:
    Sms. Men tycker det verkar som du tänker på detta för mycket. Slappna av och välj sedan sms. Hade jag gjort i alla fall. Du märker direkt när du får sms.
    Det är ett problem jag har att jag tänker för mycket och för många steg på vad som kan hända om om om. Ett sånt här val kan nästan få mig att gå i spinn och jag vet inte vad som är rätt eller fel eller kan ställa till problem för mig. Vilket är säkrast ur alla aspekter?
  • Anonym (Ambivalent)
    asdfgh skrev 2019-03-01 22:41:31 följande:
    Plingar det inte till i mobilen varje gång du får mail? Jag skulle valt mail eftersom det funkar oavsett vilken mobil jag använder, både privat och jobbmobil.
    Jag skulle kunna använda en mejl som är kopplad i mobilen. Så ska jag göra det eller som sms? Några veckor om året har jag en annan telefon också och då har jag inte alltid med mig min vanliga mobil som skulle få sms. Men det är ju inte superviktigt heller att ha tillgång till varje sms omedelbart kanske?
  • Frontline

Får via min app med Verisure pushnotiser varje gång larmet aktiveras eller avaktiveras eller nån låser eller öppnar dörren..
    Är helt suveränt då vi har olika för vem som larmar eller låser av..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Ambivalent)
    Frontline skrev 2019-03-01 23:31:18 följande:
    Får via min app med Verisure pushnotiser varje gång larmet aktiveras eller avaktiveras eller nån låser eller öppnar dörren..
    Är helt suveränt då vi har olika för vem som larmar eller låser av..
    Mina av och på notiser kommer som sms eller som ett mejl. Om jag bara kunde bestämma mig för vilket som är bäst och säkrast med tanke på hackningar och sånt i dagens internetsamhälle. Obestämd

• Anonym (Ambivalent)

En till sak som ger mig ångest. Om man slår av och på larmet i appen så måste man trycka in koden samma kod som man gör fysiskt hemma. Den kan ju säkert synas på ens wifi om wifin skulle vara hackad och då har ju någon tillgång till koden som dom inte skulle ha om man bara använde dosan hemma. Måste jag byta kod nu eftersom att jag använde appen idag för att sätta av och på larmet? Jag vet inte hur bra brandväggar och vad man nu behöver vi har på wifi.

• Frontline
    Anonym (Ambivalent) skrev 2019-03-01 23:35:51 följande:
    Mina av och på notiser kommer som sms eller som ett mejl. Om jag bara kunde bestämma mig för vilket som är bäst och säkrast med tanke på hackningar och sånt i dagens internetsamhälle. Obestämd

Ingen aning om vem som är bäst, jag har haft Verisure i  många år  och är nöjd med dom, dom är blixtsnabba med att ringa om det är minsta störning eller larm..
    Dock kanske dom är dyrare en andra..

Men jag har dom för att dom är integrerande med Yale Doorman och det är underbart bra..
  • Anonym (Ambivalent)
    Frontline skrev 2019-03-01 23:45:05 följande:
    Ingen aning om vem som är bäst, jag har haft Verisure i  många år  och är nöjd med dom, dom är blixtsnabba med att ringa om det är minsta störning eller larm..
    Dock kanske dom är dyrare en andra..

Men jag har dom för att dom är integrerande med Yale Doorman och det är underbart bra..
    Det jag funderade på var om mejl eller sms var säkrare i ett större perspektiv.
  • Frontline
    Anonym (Ambivalent) skrev 2019-03-01 23:47:43 följande:
    Det jag funderade på var om mejl eller sms var säkrare i ett större perspektiv.
    Pushnotiser är väl det bästa..
    Men ska man vara petig kommer alla notiser samtidigt..
  • Anonym (Ambivalent)
    Frontline skrev 2019-03-01 23:54:09 följande:
    Pushnotiser är väl det bästa..
    Men ska man vara petig kommer alla notiser samtidigt..
    Vad är skillnaden på pushnotiser och sms?

Tänker inte att jag måste få av/på notisen så fort som möjligt utan jag tänker på hackningar och att obehöriga kommer över infon.
  • Frontline
    Anonym (Ambivalent) skrev 2019-03-01 23:56:50 följande:
    Vad är skillnaden på pushnotiser och sms?

Tänker inte att jag måste få av/på notisen så fort som möjligt utan jag tänker på hackningar och att obehöriga kommer över infon.
    pushnotiser får jag så fort min son kommer hem, han slår sin kod  på  låset och jag får ett meddelande inom nån sekund..
    Har du inget Yale Doorman får du även en notis i appen så fort nån larmar av..
Svar på tråden Kan inte bestämma o sms eller mail för larmet?