Kan inte bestämma o sms eller mail för larmet?
Ska man ha hemlarmet att skicka ett mejl eller sms när någon sätter av och på det? Hur har ni det? Vad är bäst? Jag kollar mejlen varannan dag typ.
Ska man ha hemlarmet att skicka ett mejl eller sms när någon sätter av och på det? Hur har ni det? Vad är bäst? Jag kollar mejlen varannan dag typ.
Vilket är säkrare om man tänker på att obehöriga tar sig in på något sätt? Tänker på en hackad email t ex. Eller programmet som skickar ut sms:en? Ens telefonnummer måste ju finnas i någon databas där och då blir ens larmstatus sårbart? Eller tänker jag för mycket nu?
Vill gärna veta hur du har satt upp det.
Sms. Men tycker det verkar som du tänker på detta för mycket. Slappna av och välj sedan sms. Hade jag gjort i alla fall. Du märker direkt när du får sms.
Plingar det inte till i mobilen varje gång du får mail? Jag skulle valt mail eftersom det funkar oavsett vilken mobil jag använder, både privat och jobbmobil.
Får via min app med Verisure pushnotiser varje gång larmet aktiveras eller avaktiveras eller nån låser eller öppnar dörren..
Är helt suveränt då vi har olika för vem som larmar eller låser av..
En till sak som ger mig ångest. Om man slår av och på larmet i appen så måste man trycka in koden samma kod som man gör fysiskt hemma. Den kan ju säkert synas på ens wifi om wifin skulle vara hackad och då har ju någon tillgång till koden som dom inte skulle ha om man bara använde dosan hemma. Måste jag byta kod nu eftersom att jag använde appen idag för att sätta av och på larmet? Jag vet inte hur bra brandväggar och vad man nu behöver vi har på wifi.