• Anonym (Småkär)

Ska jag avvakta?

Hej,

Jag har träffat en kille (vi är 30 båda två) på jobbet. Han har kollat in mig väldigt mycket, börjat följa mig på sociala medier och därefter har vi börjar snacka med varandra. Vi har träffats två gånger och har väldigt roligt ihop. Känns som att det är något i blickarna men har svårt att veta vad han egentligen vill.

Vi skriver varje dag på snapchat och det är för det mesta han som tar kontakt först. Frågar vad jag gör och hur min dag varit osv. Men jag har även varit noga att själv hör av mig ibland för att ?turas om?.

Vi kommer att vara ifrån varandra några månader nu då jag jobbar på annan ort. Men jag vill ändå inte att allt ska rinna ut i sanden. Vad ska jag göra för att hålla det uppe men ändå inte vara för på?

Ska jag ta kontakt om inte han gör det? Eller ska jag backa? Kan man låta det gå någon dag eller ska vi hålla kontakt varje dag?

Vet att det kanske låter konstigt eller desperat av mig, men vill verkligen inte sabba chansen :)

• Svar på tråden Ska jag avvakta?
  • Ninjara

Ni kan gått snacka varje dag om ni vill det. Gör det som känns naturligt för er. Var själv i Norge och jobbade i 2 månader och snackade i princip varje dag med vem som då var väldigt intressant för mig. Vi är gifta i dag... Skrattande

• Nyfikenmanstockholm

Var ärlig och säg vad du tycker och tänker. Att du inte vill att det ska rinna ut i sanden nu när du ska arbeta på annan ort.

Det kan ju så vara att du får ett svar du inte vill ha, men då vet du iallafall.

• Anonym (Småkär)
    Ninjara skrev 2019-03-02 19:51:19 följande:

Ni kan gått snacka varje dag om ni vill det. Gör det som känns naturligt för er. Var själv i Norge och jobbade i 2 månader och snackade i princip varje dag med vem som då var väldigt intressant för mig. Vi är gifta i dag...

Kul att höra! Ska göra det jag känner för och se vart det leder :)
  • Anonym (Småkär)
    Nyfikenmanstockholm skrev 2019-03-02 19:55:02 följande:

Var ärlig och säg vad du tycker och tänker. Att du inte vill att det ska rinna ut i sanden nu när du ska arbeta på annan ort.

Det kan ju så vara att du får ett svar du inte vill ha, men då vet du iallafall.

Det kanske är det bästa, att såklart säga vad man tycker. Men samtidigt vill jag inte skrämma iväg honom. Visst får jag reda på det direkt. Men tänk om jag istället låter tiden gå, snackar med honom och låter tiden då. Då kanske han börjar tycka om mig ännu mer?
  • Nyfikenmanstockholm

Ja så klart att han kan börja tycka om dig mer!

Och om ni har haft så mycket kontakt så skulle jag nog säga att han tycker om dig, så att du skrämmer iväg honom tror jag inte.

Men du kanske ska börja samtalet lite mjukt, och inte skrika ut att du du vill gifta dig nuuuuuu ;)

Ta det mjukt och var klar i vad du vill få ut av er relation.

• Anonym (A)
    Nyfikenmanstockholm skrev 2019-03-02 20:35:39 följande:
    Ja så klart att han kan börja tycka om dig mer!
    Och om ni har haft så mycket kontakt så skulle jag nog säga att han tycker om dig, så att du skrämmer iväg honom tror jag inte.
    Men du kanske ska börja samtalet lite mjukt, och inte skrika ut att du du vill gifta dig nuuuuuu ;)
    Ta det mjukt och var klar i vad du vill få ut av er relation.
    Håller med
  • Anonym (Småkär)

Nu kommer jag med lite uppdateringar. Efter detta inlägg så hördes vi inte på några dagar. Sen kände jag att jag ville höra av mig, så jag skickade ett meddelande. Han svarade direkt och frågade frågor tillbaka osv.

Men nu har det gått en dag till och han har inte hört av sig ännu. Känns som att han backar lite nu. Att bara jag hör av mig. Visst svarar han direkt och visar sig vara intresserad. Men nu var det längesen som har tog initiativ. Vad har hänt? Han som var så på förut. Har jag gjort något dumt?

Svar på tråden Ska jag avvakta?