• Anonym (Man)

    Om man håller sig, är det större chans att kvinnan blir gravid då?

    Om man som man håller sig i kanske en vecka eller mer, kan det bli större chans att kvinnan blir gravid då?

    Någon sa att det bästa av kvalitet på spermierna blir efter andra dygnet när man hållit sig. Om man hållit sig i en vecka eller mer, blir spermierna mer slöa då tydligen.

    Det är någonting som jag tror att jag aldrig har hört.

    Är det verkligen sant eller falsk?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Om man håller sig, är det större chans att kvinnan blir gravid då?
  • Anonym (...)

    Har hört att sperman bör mogna 2-3 dagar, och att mer eller mindre frekvent tömning än så minskar chansen att bli gravid.

  • Anonym (Man)
    Anonym (...) skrev 2019-03-03 02:23:06 följande:

    Har hört att sperman bör mogna 2-3 dagar, och att mer eller mindre frekvent tömning än så minskar chansen att bli gravid.


    Så om man egentligen har onanerat och har samlag varje dag. Och sedan helt plötsligt bestämmer sig för att hålla sig i baktanken av att öka spermierna och göra någon gravid. Spelar egentligen inte riktigt någon roll. Just för att man redan tömmer sig varje dag, innan man bestämde sig för att göra någon gravid.

    Då är det bättre att man håller sig ännu längre än 2 veckor. Man skippar att försöka. Utan det som gäller är att hålla, tömma sig efter två veckor och sedan hålla sig igen.

    För att sedan hålla sig i två-tre dagar, för att lyckats med att öka sina spermier.

    Men på grund av att man konstant har tömt sig. Så ökar inte spermierna. Utan man måste bara helt enkelt slutat med att tömma sig frekvent?

    Tack för informationen, det visste inte jag!

    Mycket, mycket bra!

    TACK!
Svar på tråden Om man håller sig, är det större chans att kvinnan blir gravid då?