• Flyingmom

    Måste all kommunikation gå via ombud nu?

    Hej

    Jag är separerad sedan ett antal år och pappan till våra barn planerar att stämma mig för andra gången. Han gjorde det för några år sedan, ensam vårdnad, men fick det inte i domstol. Nu har han gått till en advokat igen som har skrivit ett brev till mig att han vill ha ensam vårdnad igen och kommer att lämna in en stämning till tingsrätten. Jag vet inte om de har lämnat in en stämning än.

    Måste all kommunikation med honom som gäller barnen gå via hans advokat nu? Jag vill fortsätta träffa våra barn som vanligt enligt domen som finns men han vägrar det nu.

  • Svar på tråden Måste all kommunikation gå via ombud nu?
  • Anonym (Famrätt)

    Finns inget som säger att er kommunikation måste gå vis ombud bara för att han stämmer dig på vårdnad. Däremot kan han ju vägra att kommunicera direkt med dig och du kan inte tvinga honom. Generellt så ser det rätt dåligt ut för den som vägrar kommunicera vid en vårdnadstvist.

    Vad har hänt som föranleder detta nu?

  • Flyingmom

    Det egentligen ingenting som har hänt mer än att han har sedan vi separerat försökt att ta barnen ifrån mig på heltid. Det har varit flera anmälningar till soc och polisen som inte lett någonstans.

Svar på tråden Måste all kommunikation gå via ombud nu?