Missfall där barnet dog i vecka 11-12
Hej,
Vi var på ett tidigt Ultraljud för en vecka sedan, v. 11+1 och såg en sprallande liten bebis och ett hjärta som slog fint.
Idag skulle vi på KUB-test (v. 12+1) och idag slog inte hjärtat längre på vår lilla bebis. Den måste alltså ha dött bara timmar efter första ultraljudet och är ca 4 cm.
Jag fick missfall i vecka 8 sist och blödde otroligt mycket. Jag har läst om många missfall runt v. 12 men där fostret dött redan i vecka 6-8 men hittar ingen info om barn som dött i vecka 11-12. Är det någon som varit med om missfall där barnet dött i vecka 11-12 och varit så stort som 4 cm? Hur gick det till? Jag fick ingen tid för skrapning eller liknande utan läkaren menade att vi skulle vänta tills det sker av sig själv och jag är såklart rädd att denna gången kommer bli betydligt tuffare än sist. Det känns också helt fruktansvärt att vara hemma själv och gå igenom det, jag skulle ju aldrig kunna med att spola ner den lilla i toaletten. Nu har vi ju sett att det verkligen är en liten bebis med fingrar och tår ????????