• Alex12345

    Hjälp! Kan detta vara ALS eller liknande?

    Hej!

    För ca två år sedan kände jag att mina ben var lite tunga när jag bara lyfte dom lite sittandes, märkte även att jag fick mjölksyra i armarna ganska lätt. Har även haft ett tryck i huvudet (som en ballong i skallen) det är dock borta. Ibland känns benen muskeltrötta som cement.

    Jag har dock rört mig obehindrat i två år, inte haft dålig aptit eller fått problem med min eller svalj.

    Är hjärttransplanterad sedan sju pr, tagit upp detta med mina läkare som tagit lite prover som ej visat något. Äter simvastatin sen sju år, den kan ge liknande biverkningar men kan biverkningar visa sig fyra år efter man börjat med en tablett?

    Går hos psykolog då jag varje dag oroar över sjukdomar och att få någon dödlig sjukdom och är nu livrädd för att detta är värsta tänkbara, men samtidigt har det gått två år med i stort sett samma symtom.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Hjälp! Kan detta vara ALS eller liknande?
  • Anonym (Nja)

    Du går hos en psykolog för din hypokondri och undrar om vi tror att du har ALS? Jag tror inte att du har det.

  • Alex12345
    Anonym (Nja) skrev 2019-03-04 19:24:19 följande:

    Du går hos en psykolog för din hypokondri och undrar om vi tror att du har ALS? Jag tror inte att du har det.


    Jag var lite otydlig, är inte bara därför jag går där, men sen man fick barn könner jag någon sorts skuld/rädsla till dom att bli sjuk igen, rädslan började efter jag var nära att stryka med och låg inne på sjukhuset 5 månader, oroar mig över annat också
  • Alex12345
    Mackan1978 skrev 2019-03-04 19:21:26 följande:

    Kontakta din vårdcentral.


    Det gjorde jag för något år sen, få tog man prover på blå sköldkörteln men visade inget
Svar på tråden Hjälp! Kan detta vara ALS eller liknande?