• Taffer

Hur vet man att vattnet har gått?

Ja, d låter kanske dumt, men vad jag har förståt så e d inte säkert att allt kommer på en gånge, eller en massa på en gång. Min BM sa att d var vanligare att d mer sipprade ut lite och inte kom en massa. Men om så é fallet, hur vet man att d é fostervattnet som sipprar ut då? Känner mej dum som ens frågar...:/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-14 19:12:48:
    Förresten, é d nån som vet om man kan ta hål på nån hinna eller nått när man har sex så att fostervatten kan börja sippra ut för d?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-14 19:12:53:
    Förresten, é d nån som vet om man kan ta hål på nån hinna eller nått när man har sex så att fostervatten kan börja sippra ut för d?

• Svar på tråden Hur vet man att vattnet har gått?
  • Thelonius

Använd binda så har du lättare koll.

• Thmaca

Till mig sa dom att man skulle ta en handuk eller liknade, inte en bilda, för om det bara kommer lite, lite i taget, så suger bindan upp vattnet för bra så man inte kan se själv.
    En mörk handduk sa dom va bäst. Ska ju se ut som vanligt vatten, ingen färg eller så. kan dock vara lite "flagor" i fostervattnet.

• Taffer

Thelonius: Men om man har haft kraftiga flytningar hela tiden och man bara tycker att dom har ökat? Kan d vara fostervatten som sipprar ut?

• Snäckan05

På mig kom först lite typ några matskedar, kände direkt att det inte var någon flytning. Efter ca 5-10 min så sa det splash.

• Lantisen

När mitt fostervatten gick var det svårt att avgöra om det var vattnet eller inte ..först trodde jag att jag att kissat på mig i sömnen av nån spark från bebben för det kom så lite men ja förstod ganska snart att det var vattnet som gått för värkarna startade inom ca 20 min efter det...

• ebben

jag har sipprat 2 gånger!! Man märker inte att det är vatten!!
    kan vara lite o bara komma då o då! behöver inte blöta ner en binda.......Kolla upp på förlossningen ,bebben kan få infektioner om man går för länge.
    ena gången startade det själv för mig,andra gången blev jag igångsatt!

• Taffer

Thmaca: Ok. Bindor har jag ändå inte hemma och känner inte för att köpa hem några heller:P Jag é inte så superlångt gången, så d é nog knappast fostervattnet som sipprar ut. Blev bara så fundersam när BM sa som hon gjorde.

• Moj Katile

hehe jag läckte vatten i 2 veckor!! Adrian hade sparkat hål på fosterhinnan under mitt högra revben! Så mitt råd åk in för kontroll en gång för mycket än en ggn för lite!!!
    De kan göra en gynkontroll och ta lite sekret från underlivet på ett mikroskopglas. Bildas det en "ormbunke" så är det vatten, gör det inte det så är det bara flytningar!

• Taffer

Malin Hylte: Nu é d så att jag drar mej gärna för att åka in i "onödan". Har aldrig gillat att gå till läkare och så.....

• ebben

Taffer-bättre åka in än att riskera bebben!? eller? Jag skulle aldrig tveka!! Infektionsrisken är ju hög om det är vattenavg.......
    jag hade vattenavg,o blev igångsatt -allt gick bra men vi ville hem efter ett dygn då alla var pigga. MEN då hade bebben för hög sänka vilket kan tyda på infektion,så vi fick inte åka hem! ,var tvungna stanna till sänkan sjönk,ett dygn till.

Svar på tråden Hur vet man att vattnet har gått?