• Anonym (TS)

Välja mellan två män?

Jag har hamnat i en knepig sits och behöver er hjälp!

Jag har haft ett förhållande i flera år med en man som nu har tagit slut just för att vi är olika och det aldrig riktigt funnits någon passion mellan oss. Han är dock världens finaste och snällaste man.

Efter det tog slut träffade jag en annan man, vi är exakt likadana, vi har en sådan passion och sexet är helt otroligt, vi vill exakt samma saker här i livet och vi båda är kära i varandra även fast allt har gått så fort.

Nu vill mitt ex ha tillbaka mig och jag vet inte alls hur jag ska välja, praktiskt med hus osv hade min första kille varit bra, men mitt hjärta finns hos den andra killen även om jag inte känner honom lika mycket än, och så bor han i en annan stad. Hur ska jag välja? Känns som att mitt hjärta ska gå sönder.

• Svar på tråden Välja mellan två män?
  • Anonym (jk)
    Anonym (TS) skrev 2019-03-05 15:50:32 följande:

Jag har hamnat i en knepig sits och behöver er hjälp!

Jag har haft ett förhållande i flera år med en man som nu har tagit slut just för att vi är olika och det aldrig riktigt funnits någon passion mellan oss. Han är dock världens finaste och snällaste man.

Efter det tog slut träffade jag en annan man, vi är exakt likadana, vi har en sådan passion och sexet är helt otroligt, vi vill exakt samma saker här i livet och vi båda är kära i varandra även fast allt har gått så fort.

Nu vill mitt ex ha tillbaka mig och jag vet inte alls hur jag ska välja, praktiskt med hus osv hade min första kille varit bra, men mitt hjärta finns hos den andra killen även om jag inte känner honom lika mycket än, och så bor han i en annan stad. Hur ska jag välja? Känns som att mitt hjärta ska gå sönder.

Välj den som tillfredsställer både din hjärna och hjärta mest.
  • Chattisen

Lätt val, man följer hjärtat och ser till att man har både vän och kärlek i sin partner. Praktiska ting fyller inte ut tomrummet man känner i själen av att inte vara tillfreds rent mentalt och psykiskt. Passion går över, men klistret finns kvar.

• xSpinell

Välj man nr,2
    För hade du varit "nöjd" med man nr,1   , så hade du nog aldrig givit
    man nr,2 en chans

Nåt fel har ju man nr,1 gjort.

• Anonym (Bytt är bytt)

2:an såklart. Det valet har du ju redan gjort.

• Fjäril kär

Jag ser inte problemet?

Du är ju redan ihop med nr 2. Vad finns det att välja på då? Ingenting.

• Anonym (TS)
    Fjäril kär skrev 2019-03-05 17:07:46 följande:

Jag ser inte problemet?

Du är ju redan ihop med nr 2. Vad finns det att välja på då? Ingenting.

Vi är inte tillsammans, än. Vi har precis börjat dejta men vi trivs bra ihop.
  • Anonym (mmm)

Fattar inte ens frågan - det tog ju slut med nr 1 av en anledning ,eller? Den anledningen finns kvar.

Dessutom: "han vill ha mig tillbaka" - är det enda anledningen till att du nu plötsligt velar? Hade du inte ens tänkt tanken innan han hörde av sig så är du ju inte intresserad av honom, men nu får du bekräftelse- varför tror du att du har nån slags skyldighet? 

• demokrati1995

Tänk efter noggrant.

Men tänk fördelen att du har 2 män att välja mellan.

Vissa personer har ingen partner alls eller ingen sex.

• Anonym (anonymapersonen)

Tycker det finns alldeles för lite information för att man ska kunna ge ett bra råd. Varför tog det slut? Har det aldrig funnits kemi? Hur länge har du varit ihop med nummer ett? Är han, och du beredd att jobba på det som gjort/anledningen att det tagit slut? Har han kommit till insikt om sådant som kan förändras? Har du aldrig känt den åtrån till honom? Eller har den försvunnit på grund av något han/ni gjort? 

Alla relationer går upp och ner. Gräset är sällan grönare på andra sidan, även om man lätt tror det. Om du går på alternativ 2, så kommer det säkerligen komma en dag som innebär "samma typ av utmaningar". Förhållande innebär också att man satsar, och kommer över svårigheter. Tillsammans. Om det finns potential i förhållandet. 

Att konsekvent gå på pirr kommer få dig att fasta i ett ekorrhjul där du aldrig kommer bli långsiktigt tillfreds. Det är väl roten till att många förhållanden idag överhuvudtaget brukar ta slut efter ett par år. Men kommer en dag då man inte kan gå ut och "härja" hur som helst, en dag då riktig kärlek, trygghet och stabilitet faktiskt betyder mycket mer.

Vill bara ge en motpol på de andra svaren, som enkom ger dig ett "enkelt råd". Finns inget rätt, eller fel utifrån det du beskrivit. Men stressa inte fram ett beslut, utan svaret har du i ditt egna hjärta. Men var medveten om att gräset inte alltid är grönare på andra sidan. Men finns det överhuvudtaget inga framtidsutsikter med man nummer ett, och om du aldrig känt passion för honom, så är svaret i slutändan ganska givet.

• Anonym (TS)
    Anonym (anonymapersonen) skrev 2019-03-05 18:42:03 följande:

Tycker det finns alldeles för lite information för att man ska kunna ge ett bra råd. Varför tog det slut? Har det aldrig funnits kemi? Hur länge har du varit ihop med nummer ett? Är han, och du beredd att jobba på det som gjort/anledningen att det tagit slut? Har han kommit till insikt om sådant som kan förändras? Har du aldrig känt den åtrån till honom? Eller har den försvunnit på grund av något han/ni gjort? 

Alla relationer går upp och ner. Gräset är sällan grönare på andra sidan, även om man lätt tror det. Om du går på alternativ 2, så kommer det säkerligen komma en dag som innebär "samma typ av utmaningar". Förhållande innebär också att man satsar, och kommer över svårigheter. Tillsammans. Om det finns potential i förhållandet. 

Att konsekvent gå på pirr kommer få dig att fasta i ett ekorrhjul där du aldrig kommer bli långsiktigt tillfreds. Det är väl roten till att många förhållanden idag överhuvudtaget brukar ta slut efter ett par år. Men kommer en dag då man inte kan gå ut och "härja" hur som helst, en dag då riktig kärlek, trygghet och stabilitet faktiskt betyder mycket mer.

Vill bara ge en motpol på de andra svaren, som enkom ger dig ett "enkelt råd". Finns inget rätt, eller fel utifrån det du beskrivit. Men stressa inte fram ett beslut, utan svaret har du i ditt egna hjärta. Men var medveten om att gräset inte alltid är grönare på andra sidan. Men finns det överhuvudtaget inga framtidsutsikter med man nummer ett, och om du aldrig känt passion för honom, så är svaret i slutändan ganska givet.

Tack för ditt svar, det var precis vad jag behövde även om det inte gör mitt väl lättare.

Med man nr 1 har det aldrig funnits någon sexuell kemi, jag är väldigt målmedveten och rak på sak, så när det kommer till sex tycker jag om att vara den undergivna. Medan han alltid är den undergivna, både i vardagslivet och i sängen. Det har aldrig fallit sig naturligt för vårat sexliv även om vi båda verkligen har försökt. Även i vardagslivet känns det som att jag aldrig får något motstånd eller utmaning utan han följer mig i allt jag säger. Dock utöver det är vi väldigt fina mot varandra och har mycket respekt, vi funkar väldigt bra praktiskt.

Man nr 2 är helt annorlunda! Han är mer målmedveten än vad jag är och en riktig utmaning för mig, med honom får jag utvecklas. Han peppar mig även i alla mina idéer vilket jag inte är van vid. Och passionen och sexlivet är det bästa jag varit med om. Även han är väldigt fin men på ett annat sätt.

Jag förstår att gräset inte alltid är grönare på andra sidan, men när ska man veta om det är det? Jag förstår att jag och man nr 2 också kommer få jobba på vissa delar senare om vi fortsätter tillsammans.

Hur ska jag kunna veta vad som är rätt? Jag och man nr 1 har för övrigt varit tillsammans i 5 år innan det tog slut.
Svar på tråden Välja mellan två män?