• Smurf2

Torrhetsfläckar

Våran tös har fått stora (vad ser ut som) torrhets fläckar över hela kroppen på bara ngn dag.....torrhetsfläckarna är som stora blemmor på armar o ben samt ansikte. Kan det vara ngt annat än torrhetsfläckar, och har ngn några tips? Har Miniderm som jag precis smörjt in henne med.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Torrhetsfläckar
  • Knoddas

Om Miniderm inte fungerar är Locobase bra för det är mycket fetare. Det är ju kallt nu (i alla fall i de flesta delar av landet, brrr ...) så då är det ju lättare att få torr hud, men det kan ju också vara något sorts eksem som din flicka har fått. Pröva med Miniderm/Locobase el. dyl. i några dagar, fungerar inte det så prata med bvc så kanske du kan få en salva med lite kortison att smörja med. Är det något i din (om du ammar)/din bebis kost som din dotter kanske skulle kunna reagera emot så kan du ju försöka undvika det. Typ tomat, apelsin, äpple eller något annat som bebbar lätt kan vara lite överkänsliga emot.

• wozzgirl

Jag lider av atopiskt torr hy och får sånadär torra fläckar på vissa ställen. Sonen har det oxå och en läkare berättade att det tydligtn är ärftligt.
    Jag fick Cerasil (tror jag det hette?) på recept och det är typ det enda som man inte måste smeta på femtielva ggr för att se nåt lite resultat. Det är lika fett som matolja typ.. till konsistensen alltså.
    Kladdigt men effektivt.

Svar på tråden Torrhetsfläckar