• Anonym (snusare)

får man ta med sig snus i Dubai?

som rubriken lyder, får man ta med snus till Dubai? Någon som varit i dubai och tagit med sig snus?

har googlat men hittar inte riktigt någon pålitlig information.

• Svar på tråden får man ta med sig snus i Dubai?
  • Anonym (sas)

Min svägerska fick lämna snus och cigg när hon kom dit. Vakterna vid gränsen var stenhård.

• Dr Nail

Jag har bara varit där transit på Dubai International, och då var det aldrig några problem med att ha med sig några dosor. Kontrollerna görs direkt efter att ha stigit av flyget, så bör väl funka att även lämna flygplatsen och gå in i landet med snus på sig. Sen beror säkert på mängden.

• Duckan

Vi har rest dit i 10 års tid och maken har alltid haft massa snus med sig. Både i resväska och handbagage.

• Duckan

Tillägger att alla killar jag känner som varit i Dubai har haft snus med sig och ingen har stött på patrull under alla dessa år.

• Anonym (Hmmmm....)
    Anonym (snusare) skrev 2019-03-06 05:27:58 följande:

som rubriken lyder, får man ta med snus till Dubai? Någon som varit i dubai och tagit med sig snus?

har googlat men hittar inte riktigt någon pålitlig information.

Varför helt enkelt inte bara låta bli att ta med dig det?!
  • Anonym (Hmmmm....)
    Anonym (sas) skrev 2019-03-06 06:48:46 följande:

Min svägerska fick lämna snus och cigg när hon kom dit. Vakterna vid gränsen var stenhård.

Kanske för att hon var kvinna?
  • Duckan

Jag har haft cigaretter i handbaget, heller inga problem under alla år. De säljer cigg i Dubai så vad skulle vara grejen med det?

• Anonym (snusare)
    Anonym (Hmmmm....) skrev 2019-03-06 09:03:52 följande:

Varför helt enkelt inte bara låta bli att ta med dig det?!

för att jag snusar och är nikotinberoende, annars vore det rätt dumt att ta med mig snus, det håller jag med om:)
  • Anonym (snusare)

är det värsta som kan hända att dom tar mitt snus? För det är ok. men vill inte bli typ fängslad eller utskickad ur landet .

• Anonym (snusare)
    Duckan skrev 2019-03-06 09:12:04 följande:

Jag har haft cigaretter i handbaget, heller inga problem under alla år. De säljer cigg i Dubai så vad skulle vara grejen med det?

jo ja de säljer cigaretter men nu var det frågan om snus, och de säljer dom inte.
  • Anonym (Hmmmm....)
    Anonym (snusare) skrev 2019-03-06 14:42:15 följande:
    för att jag snusar och är nikotinberoende, annars vore det rätt dumt att ta med mig snus, det håller jag med om:)
    Då kanske det kan vara en bra idé att försöka sluta så behöver du inte råka ut för såna här "problem".
  • Anonym (Oboy)

Inga problem vi var där över jul och hade med i två resväskor.

• Duckan
    jo ja de säljer cigaretter men nu var det frågan om snus, och de säljer dom inte.

Absolut, tänkte på (sas) här ovan som sa att hennes svägerska blev av med allt i kontrollen.

Som sagt, 10 års resande dit med snus i väskan, inga problem.
Svar på tråden får man ta med sig snus i Dubai?