• Äldre 6 Mar 21:36
    922 visningar
    3 svar
    3
    922

    Tips på bra bärselar

    Hej!

    Snart dags för barn nr 2 och behöver tips på bra bärsele! Med första barnet hade vi en BabyBjörn one. Min man var nöjd med den, men jag kände att den inte passade min kropp. Mina stora bröst (80M under amningsperioden) gjorde att selen satt dåligt på mig, då sonen satt tight mot kroppen, men axelbanden inte var strama nog för mig att bära på ett skönt sätt. Höftremmen behövde då dras åt så mycket, att den degiga mammamagen hamnade både ovanför och nedanför remmen - inte skönt.

    Jag skulle därför vilja ha tips på bra selar! Är det exempelvis någon som känner till, och har erfarenhet av, en sele där man kan reglera axelbanden utan att man för den delen reglerar hur tight bebisen sitter? Eller som känner igen kroppsformsproblematiken och har erfarenhet av en sele som jobbar MED kroppen istället för mot den?

  • Svar på tråden Tips på bra bärselar
  • Äldre 6 Mar 21:44
    #1

    Vi hade också en babybjörn one till första, som jag inte var lika nöjd med som min sambo. Till den här köpte vi en ergobaby 360 som jag är nöjd med hittills! Har även en baby k'tan som är lite krånglig att få på ibland, men så skön:)

  • Anonym (We)
    Äldre 6 Mar 21:48
    #2

    Jag hade flera olika selar och sjalar men den som jag i slutändan använde var Baby Björn WE. Hade testat flera andra Baby Björn, beemo, Ergo Baby mfl men We var den både jag och bebisen tyckte bäst om. Mitt råd är att helt enkelt gå till en välsorterad butik och testa olika modeller. Det som passar en passar inte en annan

  • Anonym (T)
    Äldre 7 Mar 01:11
    #3

    Tula!

Svar på tråden Tips på bra bärselar