• Anonym (Krossat hjärta (långt))

Var han en player?

I somras började jag träffa en man efter att ha möts på en dejtingapp. Första veckorna var han väldigt ?på? och nästan jagade mig. Både med att vilja ses o hörde av sig regelbundet. Vi hade ett dilemma att vi bodde c a 6 mil från varandra plus barndagar som var osynkade så vi visste tidigt att det skulle bli snålt med att kunna ses på tu man hand. På första dejten frågar han mig vad jag söker. Jag berättar ärligt att jag vill ha något seriöst varpå han säger att ?han är en relationskille o bara har haft långa förhållanden?. Han hade då varit separerad i ett år från sitt ex och haft en yngre tjej under hösten bara för att ?man ska träffa någon efter en skilsmässa?. Enligt honom hade de inte haft något gemensamt alls och efter några månader hade den tjejen flyttat norrut. Jag köpte detta med hull och hår. Efter några veckor upplever jag att han inte är lika på som innan, men vi hörs varje dag och ses nån dag varje vecka. Jag får t om träffa hans barn vid ett tillfälle, dock på allmän plats och helt neutralt. Han gör detsamma med mina barn några veckor efteråt. Sen kom hösten och han började jobba igen efter sitt sommarlov. Jsg märker då att han hör av sig mer sällan, säger att det är stressigt på jobbet, mkt med bsrnens aktiviteter osv. Jag blir oftast den som ?drar i allt? för att vi ska ses, men när vi väl träffas är han mysig och gullig. Han säger dock aldrig att han är kär i mig när jag bekräftar det till honom... Senare märker jag att han t om börjar ställa in våra få tillfällen vi ska ses. Skyller på jobb och annat. Vid några tillfällen väljer han att sticka iväg o träna fotboll när jsg är hos honom för att han behöver träna. Frågar rent ut om han tröttnat o vill avsluta relationen. Nej han vill fortsätta ses säger han. Jag börjar bli misstänksam mot hans beteende och snokar runt i hans lägenhet. Hittar då bl a ett kärleksbrev i hans sovrum som är gömt. Ser dock inte när det är skrivet eller från vem. Hittar dessutom sexleksaker och kondomer gömt i hans tvättstuga. När jag ställer honom mot väggen säger han att detta är gammalt o att jag gärna får kolla hans mobil osv. Det gjorde jag ju inte för att inte verka paranoid. Jag lyfter att vi har setts i ett halvår och nu borde kunna umgås även med barn. Detta vill han inte... Skyller på att det inte gör någon nytta för vårt förhållande och att han hade velat att barnens mamma hann introducera någon ny före honom... I vintras upptäcker jag att det finns en identisk profil på ?vår? tidigare dejtingsida o ställer honom mot väggen. (Inga bilder på honom.) Ställer honom mot väggen, men han blånekar o säger att jag anklagar honom för saker han inte känner till. Jag väljer att avsluta relationen i det läget. Men saknar honom o tar kontakt efter ett tag igen. Då säger han att han med eget hållit tillbaka sina känslor då vi aldrig hann ses regelbundet. Och att han inte ville fortsätta av den anledningen. Sen sa han att han nog ska vara ensam då han gått från relation till relation. Vad tror ni? Ville han någonsin ha en seriös relation eller var det en fullblodig player jag träffade?

• Svar på tråden Var han en player?
  • Anonym (nja)

Du träffade en man som hade kondomer och sexleksaker - helt normalt i dagens samhälle att ha det, att han dessutom har ett kärleksbrev undansparat är inget konstigt, det var hans hem och han kanske t.om hade glömt att han lagt det där?

Han prioriterade sin egentid och valde att träna fotboll trots att du var där, och du undrar då om han vill avsluta relationen? Du verkar lite klängig tycker jag, givetvis ska man kunna göra saker åt varsitt håll även fast man befinner sig i en relation eller ses över en helg.

Att han dessutom var försiktigt med att introducera barnen för dig tycker jag är sunt, du valde att avsluta relationen och då var det ju bra att barnen inte hade fått lära känna dig alltför bra.

Att en profil på en hemsida är "identisk" är givetvis lite konstigt, men hur identisk var den egentligen?

• Anonym (....)

En player behöver han ju inte vara men han verkar ju onekligen inte så intresserad av dig som du var av honom. Eftersom han dessutom säger att han vill att hans ex ska presentera en ny kille för barnen innan han så känns det kanske lite som att han nog inte riktigt är över henne.

Sen att söka igenom hans lägenhet och ställa honom mot väggen är nog heller ingen lyckad grej att göra när man fortfarande bara är på dejtingstadiet. I alls fall hade det fått mig att backa.

Hade ni bestämt att ni inte skulle träffa andra?

• Anonym (Lite salt)

Nja, jag tycker inte det låter som en player. Det låter väl som han aldrig riktigt föll för dig. Ibland vill man bli kär i någon för man tänker att det är en person man borde funka med, och då kanske man håller kvar personen och hoppas djupare känslor ska komma.

Vi hade sagt att vi var ett par och inte träffade andra. Vi sågs oftast en gång i veckan ibland mer sällan. Därför tyckte jag det vsr konstigt att han valde sin träning före oss vid så få tillfällen. Det med kondomerna o kärleksbrevet upptäckte jag när vi hade sett i nästan ett halvår. Och det brevet låg gömt där en av mina ?kärlekslappar? låg sparade. Jag är i normala fall inte svartsjuk, men eftersom han aldrig bekräftade mig blev jag väldigt osäker. Det jag fann märkligt är, varför avslutade han inte relationen om han inte föll för mig? Profilen på dejtingsidan var identisk med allaintressen, beskrivning på utseende, hemstad, yrke, stjärntecken osv... Jag undrar bara om han var en player, men utgav sig för nåt annat för att lättare fånga mig?

• Anonym (Lite salt)

Strunta i honom nu! Gå inte och älta! Om han var en player, bara konstig, eller en skitstövel, vad spelar det för roll? Släpp honom! Låt honom inte ha makt över dig längre.

Anonym (Lite salt) skrev 2019-03-07 10:50:28 följande:

Strunta i honom nu! Gå inte och älta! Om han var en player, bara konstig, eller en skitstövel, vad spelar det för roll? Släpp honom! Låt honom inte ha makt över dig längre.

Jag vet... är mer bara att jag skulle vilja veta vad jag gjorde för fel. Jag försökte att inte vars för på, men ville såklart skapa tid för oss de få gångerna vi hade möjlighet. I mina ögon är/var han allt jag önskade. Iaf i början av relationen.

Varför tror ni att han lät det gå så långt? Varför avslutade han inte istället?

• Anonym (Qwerty)
    Anonym (Krossat hjärta (långt)) skrev 2019-03-07 10:54:00 följande:

Jag vet... är mer bara att jag skulle vilja veta vad jag gjorde för fel. Jag försökte att inte vars för på, men ville såklart skapa tid för oss de få gångerna vi hade möjlighet. I mina ögon är/var han allt jag önskade. Iaf i början av relationen.

Anonym (Krossat hjärta (långt)) skrev 2019-03-07 13:17:57 följande:

Varför tror ni att han lät det gå så långt? Varför avslutade han inte istället?

Han tänkte kanske att du ?passade bra? men han blev aldrig riktigt kär? Och så tänkte han att det blir nog bättre sen, fast det blev aldrig det? På din beskrivning låter han inte som en player.
Svar på tråden Var han en player?