• Anonym (Trött på alla som gör allt för att tjäna pengar)

BB Glow med conturing är falsk

Hej alla

Med detta inlägg ska jag våga motbevisa den nya trenden som marknadsförs helt fel, både av utbildare och utav dem som arbetar med tekniken.

Jag arbetar inom skönhetsbranschen sen många år tillbaka och är trött på alla j*vla säljare och terapeuter som gärna säger osanna saker - allt för att tjäna pengar. Med detta inlägg så kanske några utav er sparar era pengar till annat om ni eftersöker vad många behandlare utlovar - conturing med BB glow. Dvs att man kan ?slippa smink? för att BB-glow-serumets pigment gör att du kan få en MÖRKARE HUDTON plus att man kan färga in rouge och liknande. Detta ska då enligt behandlaren sitta i 6månader om man typ upprepar processen 5-6ggr.

BB glow är en behandlingsteknik inom skönhetsvärlden som blivit populär det senaste året. Man applicerar ett serum med pigment i under en microneedlingsbehandling. Antingen så används riktiga nålar eller nanonålar (inga nålar).

Observera att detta inte är en tatuering. Pigmentet från BB glow kommer bara ner en pytteliten bit i överhuden/ epidermis. Överhuden består utav mer eller mindre förhornade/ döda hudceller som växer bort på ca 28 dagar (cellförnyelsens cykel är på en ung person ca 28 dagar). Eftersom behandlingen mesta dels utförs med nanonålar (inga nålar, typ en platta som ?slår? mot huden med en trubbig ända) så kommer pigmentet från BB glow serumet endast ner en liten bit av absolut översta delen av överhuden.

Direkt efter behandlingen ser folk så fina ut med sin nya och mörkare hudton. Efter 3-7 dagar så är ALLT borta. Men alla före och efter bilder som finns på dessa företags sociala medier får en att tro att conturing med microneedling är möjlig. Ja om du ska ha effekten i 3 dagar och är villig att betala 2000kr för det så varsågod.

Träffade nyligen en tjej som var på en sån här behandling och berättade då om min teori att det kan inte funka så som dem påstår. Hon berättade då att hennes fina resultat (som finns på akliniken på instagram) höll bokstavligen i 3 dagar. Sen såg hon ut som förr igen. Men bara 2000kr fattigare

Det finns mycket man kan säga om BB glow

- många BB glow importeras från utanför EU och är knappast godkända på vår marknad. Säkerhetsrisker?

- BB glow togs fram i Sydkorea för att man där borta önskar en ljus och glasklar hud.

- riktig BB glow används också på epidermis men innehåller också förutom lite pigment (som försvinner på ett par dagar) ämnen som hämmar melaninsynstesen så att man gradvis blir ljusare och får en glasklar hud

Observera att all microneedling oavsett val av BB glow eller annat serum gör att man får fräschare hudton. Så egentligen är det inte heller fel att påstå att microneedling över lag är BB glow.

Det enda märket jag känner till som är korrekt på marknaden är Mesowhite/ Dermedics som för den delen också är tillverkas inom EU och 100% säker och godkänd.

Med den får man en ljusare och jämnare hudton.

Precis som vad BB glow ska göra

(Inte conturing alltså)

Varför tycker då vissa som går på BB glow att dem blivit fräschare?

Svar

- som jag skrev ovan, all microneedling gör att huden får en finare hudton och blir fräschare. Så det hade kunden fått oavsett

- BB glow kan vidare innehålla melaninhämmande egenskaper vilket också gör att man får en finare hudton

- vad ingen kan påstå är att dem kunnat behålla mörkare färger av pigment mer än några dagar efter varje beh

Vidare har det dukt upp något som heter KISSUM, typ BB glow/ conturing av läppar med microneedling .

Likaså där, färgen sitter i några dagar. Om du vill betala 2000kr för en veckas röda läppar så varsågod

(Färgen är den Sydkorea och antagligen inte godkänd/ registrerad inom EU)

Finns mycket mer att dela med. Men för er som söker conturing med BB glow typ med märken som stayve - glöm det. Bortkastade pengar

Köp en snygg foundation i mörkare hudton istället

Ha en fin dag alla kära medmänniskor

Känns så skönt att äntligen få skriva av mig. Blir så trött på att folk luras

• Svar på tråden BB Glow med conturing är falsk
  • Anonym (störigt)

1. Sluta spamma forumet med flera likadana trådar! 
    2. Lär dig skriva av, inte utav! Det är bara talspråk och ska inte skrivas. 

• Anonym (Trött på alla som gör allt för att tjäna pengar)

Jag visste inte att det blev flera trådar utav denna

Förresten så visste jag inte heller att det här var någon svenska lektion. Alla skriver så gått dem kan. Din otrevliga människa

Svar på tråden BB Glow med conturing är falsk