• Anonym (elle)

komma ur negativ spiral

Har fastnat i en negativ spiral. Mycket negativa tankar och sedan känner jag mig dålig som tänker dåliga tankar om mig själv. Trött och dåligt med energi. Tips hur man ska komma ur det? Har en kuratorskontakt men det dröjer innan nästa gång. Dessutom har man bara 30 min på sig och det är mycket som ska tas upp då. Vill inte tjata sönder mina vänner heller. Skulle vilja ha någon att typ chatta med som man inte känner dåligt samvete för sedan att man tar upp dennes tid.

• Svar på tråden komma ur negativ spiral
  • Anonym (Naturen)

Var mycket ute i naturen, motionera och sådana saker. Jag LOVAR dig att du kommer må bättre efter en timmes vandring i skogen! Naturen är helande!

Hoppas att du snart ska må bättre! Kram

• Anonym (elle)

Tack!
    Har själv varit sjuk och nu också varit hemma med sjuka barn. Inte lätt att ta sig ut eller motionera då. Men ska tänka på det, bra tips. Tyvärr mår jag sämst sent på kvällarna också.....

• Anonym (Naturen)
    Anonym (elle) skrev 2019-03-08 19:27:16 följande:

Tack!

Har själv varit sjuk och nu också varit hemma med sjuka barn. Inte lätt att ta sig ut eller motionera då. Men ska tänka på det, bra tips. Tyvärr mår jag sämst sent på kvällarna också.....

Ta nya tag när du är frisk igen! Jag är ute på kvällarna kanske till hälften av gångerna och motionerar. Köp en pannlampa eller liknande om det inge finns gatubelysning, och gå med en kompis en promenad/lätt jogging?
  • Anonym (elle)

Tack för tips men jag är ensamstående mamma så kan inte gå ut när barnen har somnat. Men ska tänka på att försöka komma ut när möjlighet ges och att träning är bra. 

• Anonym (Apatiska pappan)

Samma här!

Jag förpestar hela min familj med mitt apatiska beteende. Jag tror inte man ska krångla till det för mycket. Vi pustar ut en stund och blir sedan bra människor på söndag eller tisdag. Måndagar är för nybörjare. Man får tjuvstarta imorgon om man har ork.

Skriv här vad nästa positiv sak du gör är! Vi fixar det två anonyma personer tillsammans! Jag behöver pepp!

Funderar på träning imorgon om jag är frisk! Är jag det satsar jag på att vara tålmodig glad father of the year resten av dagen. Inga negativa tankar utan bara vända upp och ned på skiten och bli positiv utan att man själv fattar vad som hände. Ett helt nytt grepp! Kom igen! Är jag ett psyko? Ja jag tror det!!! Nu kör vi!!!

Fast jag kom på att du kanske har mer avancerade problem än mig som bör vändas och vridas på?

Vad är ditt största bekymmer?

Jag känner mig mest bara lite fast på något vis. Trött, lite misslyckad, tagen för givet, tofflig, nere.

Min plan:

1. Fysisk träning, motion = blir att tänka 100% klarare och mer positivt.

2. Äta ganska ok mat.

3. Fundera ut hur jag ska undvika att känna mig fast, trött och tofflig.

4. Göra en plan

5. Bli en fri lycklig mig själv igen.

• Anonym (elle)

Tack! Jag blev lite glad av de orden
    Svårt att säga vad det största bekymret är.... är så mycket..... Vill inte bli för personlig här heller när det är många som läser.
    Men det är så lätt att klanka ner på sig själv när man gör misstag.....

Vad behöver du för pepp?

Anonym (elle) skrev 2019-03-11 22:08:34 följande:

Tack! Jag blev lite glad av de orden

Svårt att säga vad det största bekymret är.... är så mycket..... Vill inte bli för personlig här heller när det är många som läser.

Men det är så lätt att klanka ner på sig själv när man gör misstag.....

Vad behöver du för pepp?

Hej!

Gick dåligt både söndag och tisdag men på väg åt rätt håll.

Jag känner mig bara lite inlåst i ekorrhjulet och att jag borde vara bättre människa än vad jag är och ha mer ork än jag har.

Har haft sådana perioder hela livet och jobbar fortfarande på att bli bra på att ta mig ur svackorna.

Jag har ju egentligen inget seriöst problem jag kan lösa. Det är ju mest min egen hjärna som är problemet så jag försöker bara hitta sätt att lura in den på rätt positiva bana igen.

När jag såg din tråd blev jag peppad på att dum fokusera på positiva saker och skita i att grubbla över huvud taget.
  • Anonym (G)
    Anonym (Apatiska pappan) skrev 2019-03-12 16:43:24 följande:
    Hej!
    Jag känner mig bara lite inlåst i ekorrhjulet och att jag borde vara bättre människa än vad jag är och ha mer ork än jag har.
    Har haft sådana perioder hela livet och jobbar fortfarande på att bli bra på att ta mig ur svackorna.

Jag har ju egentligen inget seriöst problem jag kan lösa. Det är ju mest min egen hjärna som är problemet så jag försöker bara hitta sätt att lura in den på rätt positiva bana igen.
    När jag såg din tråd blev jag peppad på att dum fokusera på positiva saker och skita i att grubbla över huvud taget.
    Håller tummarna för dig.
  • sokermer

Låter tungt, livet går i vågor och ibland kommer man under ytan och det kan vara svårt att se vägen. Har själv drabbats av olika motgångar och kan relatera. Vill du chatta så skicka ett pm. Alltid lite lättare att få bolla sina tankar och ventilera känslor.

• Deacon

Hur många gånger och vad äter du på en dag? En bekant till mig drack Nocco varje dag men edter att ha lagt om dieten ordentligt behövde hon inte dricka sådana för att orka genom dagen.

• Anonym (elle)
    Deacon skrev 2019-03-12 19:20:16 följande:

Hur många gånger och vad äter du på en dag? En bekant till mig drack Nocco varje dag men edter att ha lagt om dieten ordentligt behövde hon inte dricka sådana för att orka genom dagen.

Jag äter väl ganska vanligt. 6 ggr om dagen. Lite för mycket onyttigt ibland men ändå hyfsat
  • Anonym (elle)
    Anonym (Apatiska pappan) skrev 2019-03-12 16:43:24 följande:
    Hej!

Va bra att jag kunde hjälpa någon med min negativitet.
    Hoppas du fortsätter åt bra håll!
  • Anonym (elle)
    sokermer skrev 2019-03-12 19:09:55 följande:

Låter tungt, livet går i vågor och ibland kommer man under ytan och det kan vara svårt att se vägen. Har själv drabbats av olika motgångar och kan relatera. Vill du chatta så skicka ett pm. Alltid lite lättare att få bolla sina tankar och ventilera känslor.

Jo, så är det. Tack. Kan man chatta anomymt? Hur chattar man här?
Svar på tråden komma ur negativ spiral