• Äldre 8 Mar 21:52
    124 visningar
    1 svar
    1
    124

    Menskopp- hjälp!

    Hej alla grymma tjejer/kvinnor där ute!

    Min fråga gäller det här med menskopp.

    Jag har länge tänkt testa, framförallt för att slippa binda på natten och funkar det bra är det ett plus att ha på dagen :)

    Mitt beslut föll tillslut på monthly cup, menskopp.se då jag hört mkt bra om den.

    Efter att läst så verkade normal vara den dom skylle passa bäst. 1 barn, dock med tjejsarsnitt och runt 40 år. Har provat flera gånger idag och fick verkligen inte in den! Stor och "bullig" trots följde instruktioner. Den var förvånadsvärt hård/styv så det gjorde jätte ont. Gav det en chans till nu ikväll och då gick det till slut att få in den. Provade ta in och ut några gånger och går bättre och bättre men jag får inte upp den så långt. Det tar stopp och då hänger tappen precis utanför slidmynningen och skaver. Kanske kan vara ok om jag ändå bara sover med den men inget att ha på dagtid. Behöver jag en storlek mindre? Eller en lite mjukare? Vad rekommenderar ni? Jag är ganska känslig i underlivet.

  • Svar på tråden Menskopp- hjälp!
  • Äldre 8 Mar 22:31
    #1

    Jag använder nästan bara menskopp. Jag får inte alltid heller upp den så långt som jag vill. Men i mitt fall får att jag inte når längre utan att den börjar veckla ut sig och sätter sig fast.

    För mig tog det hela första mensen att få kläm på det hela. Vikingen var lätt men just att stoppa in och gå på önskad plats.

    Svårt att säga vad som passar någon annan. Om, du har vikt den rätt innan insättning bör du lätt få in den med träningen. För lika lätt som en tampong var det då inre för mig. Om du upplever att den är för stor efter några dagar kan det ju vara så. Du känner din kropp. Bäst.

Svar på tråden Menskopp- hjälp!