• Qubilini

Var handlar ni era pärlor på nätet?

Har precis börjat göra en massa halsband här hemma, det är så mysigt att pyssla lite. Handlar du pärlor på nätet så dela gärna med dig!
    Jag brukar handla på www.parlshoppen.se och snubblade precis över en ny sida som jag inte hunnit prova nämligen www.rumoram.com.
    Snart kommer våren!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-14 19:55:19:
    www.panduro.se
    www.parlshoppen.se
    www.rumoram.com
    www.elisesparlatelje.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-14 19:55:29:
    www.panduro.se
    www.parlshoppen.se
    www.rumoram.com
    www.elisesparlatelje.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-15 17:00:51:
    www.slojddetaljer.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-15 17:02:58:
    www.nordicbeads.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-16 10:33:28:
    www.creativcompany.se
    OBS! Priser exkl moms!
  • Svar på tråden Var handlar ni era pärlor på nätet?
  • marina7712

Jag skulle också vilja veta vilka ställen som är bra och gärna billiga...
    Ts: är pärlshoppen bra?

• Romantica1981

www.panduro.se fungerar ju också bra. Det finns ett ställe som heter Elises pärlatelje som säljer superbra beskrivningar till pärlbroderi om du är intresserad. Jag kan tyvärr inte adressen dit men det är väl bara att söka på google eller något.

• Qubilini

marina7712: Jag brukar handla på Pärlshoppen i Västermalmsgallerian (brukar? gjorde det för första gången härom veckan!) och den är toppen!!

Alla förslag är välkomna!
  • Qubilini
    Romantica 1981: Hittade! www.elisesparlatelje.se Bra där med Panduro, toppen sida! Dessutom har de en bok om halsband för 129 pix, måste dit och glutta vid tillfälle!
    Finfina sidor tjejer! Mer sånt!
  • Qubilini

Oops, nybörjare! Lägger till sidorna i inlägget...Oskyldig

• Konvaljen

Vilken mysig butik! Blev så sugen att börja tillverka egna smycken!
    Vad använder ni för tråd då ni gör?
    Jag har köpt tunn smyckesvire men tycker att den blir för "hård", den lägger sig liksom inte fint runt halsen. Vill ju att den ska bli tung så att den hänger snyggt.

• Qubilini

Jag har nog också sån wire Xyra menbrukar nog ha ett tungt smycke som tynger ner hela halsbandet så jag tänker inte på det. Nu har jag dessutom börjat använda kedjor också- det tycker jag blir allra finast. Bild kommer här!

Pyssla på allihopa!
  • Emmerdale forever

Verkar som att det här med smyckestillverkning är vår tids stickning och virkning!! Har fått presentkort på grundkurs på Rum och ram, ser verkligen fram emot det!

• Qubilini

Åh, det verkar super trevligt! Du kan väl berätta hur det var sen?

Sluta sticka börja smycka!
  • Peztis

Har inte köpt eller någonsin gjort men slojddetalj.se tror jag de heter, har MASSOR med prylar!

Åh, vad jag önskar jag hade massa tid! Fast det är klart, ödslade jag inte bort timmar på FL så...

• Emmerdale forever

Japp, lovar att berätta! Har hört andra som har gått kursen där som är supernöjda! Jag har även sett resultaten och det ser ju bättre ut än färdiga "köpesmycken"... Ser verkligen fram emot det!! Och när jag är klar med kursen har jag ju flera ställen att handla smycken på tack vare den här tråden!!

• Sallisen

Har ni sett att det finns en tråd för oss som pärlar o smyckar, under Pyssel/Knep&Knåp! Där kan ni få massor med tips. :)

• Qubilini

Sallisen: Anade att jag lagt mig i fel tråd men hittade inget när jag kollade igenom listan, letade nog efter hobby! Tack för tipset!

• lifob

Qubilini - gå in på student.educ.umu.se/~beekan03/sda07v03/
    här kan du hitta alla tips man behöver, på hur man gör, affärer att shoppa i osv.

pärlshopppen i västermalmsgalelrian och sturegallerian har fina saker men e SVINdyra.
    kolla tex nordicbeads dom e billiga snabba leveranser och har hur mycket pärlor och tillbehör ni bara kan tänka er.
    lycka till med erat skapande.

Svar på tråden Var handlar ni era pärlor på nätet?