• Äldre 9 Mar 22:03
    1258 visningar
    61 svar
    61
    1258

    Tror du på Gud?

    Tror du på Gud?
    Skriv gärna en kommentar också.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du på Gud?
  • Äldre 9 Mar 22:05
    #1
    -1 +2

    Absolut!

  • Äldre 9 Mar 22:49
    #2
    +2

    Gudstron e bland det mest grundläggande i mitt liv.

  • Äldre 9 Mar 23:01
    #3

    Nix. Tror inte jag har dna:t för det =P


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (-)
    Äldre 9 Mar 23:07
    #4
    -2 +1

    Nej! Det är 2019! Vi är mer upplysta nu än någonsin! VEM tror på gud!? Spöken!? Andar!? Troll!? Älvor!? Monster!? Näcken!? Varulvar!? Tomten!? Påskharen!? Regeringen!? You name it!

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 10 Mar 07:31
    #5
    +1

    Jag ser ingen anledning att tro på någon av de osannolika religiösa myterna.

  • Äldre 10 Mar 09:31
    #6
    +1

    Vilken gud syftar du på? Det finns ju väldigt många att välja på...

    Vilket också är min anledning till att jag absolut inte tror på den kristna guden (eller någon annan gud heller), vilken gud du tror på är relaterat till var du bor, inte vilken påverkan guden har haft på dig. Om gud fanns hade han haft samma saker att säga oavsett var på jorden du befann dig, inte låtit flera miljarder människor hamna i helvetet för att de råkade bo på en plats dit missionärerna aldrig kom.

  • Anonym (jaha)
    Äldre 10 Mar 09:36
    #7

    det är först när man har det riktigt jobbigt i livet som man börjar tro på gud tror jag. då man känner sig helt maktlös och Inte har någon annanstans att vända sig. därför pensionärerna på senare där får en gudstro. osv.

    ibland kan jag tänka att vissa personer verkligen dykt upp som änglar i mitt liv och i de fallen blir jag smått religiös.. Hur kom det sig att den underbara personen fanns där just då för mig? och liknande ..

  • Anonym (H)
    Äldre 10 Mar 12:27
    #8

    Det gör jag.

  • Äldre 10 Mar 15:23
    #9
    +1

    För mig är det helt omöjligt att kunna rationalisera en tro på Gud.

  • Anonym (Sara)
    Äldre 10 Mar 15:27
    #10
    +1
    Anonym (-) skrev 2019-03-09 23:07:40 följande:

    Nej! Det är 2019! Vi är mer upplysta nu än någonsin! VEM tror på gud!? Spöken!? Andar!? Troll!? Älvor!? Monster!? Näcken!? Varulvar!? Tomten!? Påskharen!? Regeringen!? You name it!


    Av det du räknade upp är spöken/andar det jag tror på. Jag har själv sett spöken vid två tillfällen.
Svar på tråden Tror du på Gud?