• Äldre 9 Mar 23:21
    262 visningar
    8 svar
    8
    262

    Missfall eller inte.

    behöver all hjälp jag kan få!!!!

    En lång historia kort:

    Jag var gravid och hade min sista mens i slutet av december. Enligt BM var jag i ca v.5-6 när jag pratade med dom i slutet av januari. Jag hade då tagit många test, väldigt väldigt svaga, ibland syntes dom inte alls knappt.. Det jag upptäckte en dag var att mina gravtest på morgonen var svagare än dom på kvällen. Alltså visade testerna alltid tydligare på kvällarna. Jag har användt mig utav RFSU graviditetstest och clearblue digital vilket visade 1-2. Fick en tid hos BM. dagen efter fick jag blödning. Inte mycket som kom, men nån klump (liknande min vanliga mens så att säga) och dyl. Blödde i ca. 2 dagar. Fredag och lördag. Behövde nog egentligen inte ha bytt binda på hela dagen men det gör man ju ändå (mest för att ni ska förstå att jag inte blödde så mycket, fast vad är mjcket och vad är litet?)

    På måndag morgon (första måndagen i februari) tog jag mitt clearbluetest igen ?ej gravid? och jag misstänkte missfall och ringde och avbokade min tid. Inget mer med det egentligen. Nu i efterhand undrar jag varför jag inte tog på kvällen, då visar det starkare. Men den 12e feb tog jag ett RFSU och det visade svagt.

    Och idagsläget är mina test superstarka och clearblue visade 2-3.

    Nu till mina teorier jag behöver ha svar på.

    1. Var det inget missfall? Bara en blödning. Då dagarna inträffar i samband med då min mena egentligen kommer. Men varför har testerna varit så svaga fram tills egentligen nu?

    2. Skulle det varit missfall i början av februari, så borde min ÄL ha skett i mitten av februari, om de sattes igång direkt dvs. Alltså skulle jag inte kunnat visat positivt då va? Och blev jag gravid vid den ÄL borde jag vara i kanske v. 4 vilket inte borde ge så starka utslag på clearblue (2-3) och RFSU (då positiva strecket kom före teststräcket) eller???

    3. Är det ingen graviditet öht?

    4. Någon som varit med om liknande?

    Hjälp en vilsen själ

  • Svar på tråden Missfall eller inte.
  • Anonym (/mmmm­m)
    Äldre 10 Mar 00:28
    #1

    Det finns säkert många olika erfarenheter av missfall. Vissa kanske kommer likna dina och andra inte.

    Blödning i början av en graviditet är normal och kan misstas för ett missfall. Dessa blödningar så vitt jag har hört och har erfarenhet av är mildare blödningar än mens.

    Testerna verkar inte har varit tydliga vare sig innan eller efter blödningen.

    Det bästa du kan göra är att ta kontakt med din bm eftersom, som jag uppfattade din text, tester visar att du är gravid nu.

  • Anonym (Mmmm)
    Äldre 10 Mar 06:55
    #2

    Precis. Idag är mina tester så starka och jag får inte ihop det riktigt.

    Ska kontakta henne. Men denna väntan under helgen satte tankarna i spinn ????

  • Anonym (.)
    Äldre 10 Mar 07:00
    #3

    Svårt att veta såklart, men jag skulle gissa på att du hade ett tiidigt missfall och sen blev gravid igen! Vore kul att höra sen hur länge bm säger att du varit gravid :) skönt att testen visar starkt nu så det inte är någon tvekan om att du är gravid nu iallafall!

  • Äldre 10 Mar 08:48
    #4

    Ja mycket svårt att veta. Får inte ihop det med alla datum. Allt inom loppet av en månad ???? missfall, ägglossning och idag 1 månad senare så visar jag starkt positivt och även på digital 2-3.

    Hur funkar det digitala ens, stämmer det kanske?

    Jag är ny inom det här och har inte gått ut med något till familj osv, därför mycket frågor utan svar!!

  • Anonym (.)
    Äldre 10 Mar 09:53
    #5
    M4ms skrev 2019-03-10 08:48:00 följande:

    Ja mycket svårt att veta. Får inte ihop det med alla datum. Allt inom loppet av en månad ???? missfall, ägglossning och idag 1 månad senare så visar jag starkt positivt och även på digital 2-3.

    Hur funkar det digitala ens, stämmer det kanske?

    Jag är ny inom det här och har inte gått ut med något till familj osv, därför mycket frågor utan svar!!


    Nej det låter ju iofs också osannolikt.. då kanske du inte hade missfall. Men om du blev gravid där i mitten av januari skulle du alltså vara i vecka 10 nu, det låter ju också knepigt! Blir spännande att ta reda på för dig :)
  • Äldre 10 Mar 10:11
    #6
    Anonym (.) skrev 2019-03-10 09:53:47 följande:

    Nej det låter ju iofs också osannolikt.. då kanske du inte hade missfall. Men om du blev gravid där i mitten av januari skulle du alltså vara i vecka 10 nu, det låter ju också knepigt! Blir spännande att ta reda på för dig :)


    Ja hela det här är en djungel.

    Håller tummarna för att det inte är ett X eller dyl. Fy
  • Anonym (D)
    Äldre 10 Mar 10:31
    #7

    Jag hade försökt få göra eller tidigt ultraljud annars bokat själv för att se hur det ser ut :)

  • Äldre 10 Mar 10:47
    #8
    Anonym (D) skrev 2019-03-10 10:31:14 följande:

    Jag hade försökt få göra eller tidigt ultraljud annars bokat själv för att se hur det ser ut :)


    Ska försöka få det gjort
Svar på tråden Missfall eller inte.