• Busan

Lämnad

Min f.d sambo valde att dumpa mig. Han har eskalerat i sitt drickande och agerar väldigt okänsligt. Han medicinerar mot depression och vad jag förstått så är alkohol och tabletter inte den bästa kombon. Han är som förbytt. Jag har nu flyttat men tänker på honom ganska ofta eftersom jag fortfarande älskar honom. Jag är inte lika ledsen än men det är jobbigt. Rädd hur jag ska reagera när jag ser honom med någon annan. Jag vill lära mig att vara själv. Men skräcken nu när mina barn åker till sin pappa och jag blir ensam här gör att jag inte hur jag ska bete mig. Jag måste eg. plugga men är så omotiverad och tankarna för iväg på honom istället. Tips! Hur fokuserar jag och hur jobbar jag med mig själv?

• Svar på tråden Lämnad
  • Anonym (jonna)

jag lider med dig. är i samma situation fast vi hade inte barn tillsammans.

mitt ex medicinerade också mot depression som han blandade med alkohol. det var en otroligt tufft tid. Sen träffade han en annan och lämnade mig, flyttade in till henne och nu väntar dom barn. Detta var 4 månader sen det tog slut och det gör så ont.

Har tyvärr inga råd att ge då jag själv är nere i skiten mer än en styrkekram!

• Busan
    Anonym (jonna) skrev 2019-03-10 07:45:51 följande:

jag lider med dig. är i samma situation fast vi hade inte barn tillsammans.

mitt ex medicinerade också mot depression som han blandade med alkohol. det var en otroligt tufft tid. Sen träffade han en annan och lämnade mig, flyttade in till henne och nu väntar dom barn. Detta var 4 månader sen det tog slut och det gör så ont.

Har tyvärr inga råd att ge då jag själv är nere i skiten mer än en styrkekram!

Tack och lov är det inte han som är pappan till mina barn. Så våra möten kommer inte vara så ofta.

Tuff sits du har :-/
  • Anonym (Jo)

Jag var med om samma sak för flera år sedan. Han självmedicinerade och drack (men sparsamt) men självmedicinerandet eskalerade fort.

Var glad att ni inte längre behöver ta del av en sån vardag. I relationer som varit bra och som blir sämre eskalerar nästan alltid när missbruk blandas in. Man blir mer och mer medberoende och ser bara det som var bra.

Gör saker som stärker er, får er att må bra. Med tiden ser ni hur ni blev behandlade och hur mkt mer värda ni är.

Mitt förhållande var bra i fyra år innan han började medicinera och jag stod ut i 3-4 år till. Tog mig sen 2år att hitta tillbaka till mig själv och den jag var! Idag (ytterligare flera år senare är jag i en lycklig och sund relation med barn nr 2 på väg).

Det blir bättre!

• Anonym (Jobbigt)
    Busan skrev 2019-03-10 07:27:18 följande:

Min f.d sambo valde att dumpa mig. Han har eskalerat i sitt drickande och agerar väldigt okänsligt. Han medicinerar mot depression och vad jag förstått så är alkohol och tabletter inte den bästa kombon. Han är som förbytt. Jag har nu flyttat men tänker på honom ganska ofta eftersom jag fortfarande älskar honom. Jag är inte lika ledsen än men det är jobbigt. Rädd hur jag ska reagera när jag ser honom med någon annan. Jag vill lära mig att vara själv. Men skräcken nu när mina barn åker till sin pappa och jag blir ensam här gör att jag inte hur jag ska bete mig. Jag måste eg. plugga men är så omotiverad och tankarna för iväg på honom istället. Tips! Hur fokuserar jag och hur jobbar jag med mig själv?

Det är en jobbig sits! Hur har det gått för dig?
Svar på tråden Lämnad