Vilka är de värsta kränkningar ni fått innan ni fick eran add/ADHD i vuxen ålder?
Jag har fått ADHD diagnos i vuxen ålder nyligen. Nu undrar jag: Vilka är de värsta kränkningar ni fått utstå av vården/samhället innan ni fick eran diagnos?
Efter att ha gjort ett test på AF med en psykolog så fick jag höra att min nivå på vissa områden var på en utvecklingstörds nivå. Jag var så stressad av deras press den dagen så att jag tryckte i mig lugnande, det kan ju såklart ha påverkat resultatet. Detta har tyvärr fastnat i skallen på mig. Första dagen jag träffade denna psykolog så pratade vi ang att jag ej fått jobb en period och då sa han rakt ut: "Du är ju vuxen", vad är problemet?
Denne är en av de mest kränkande människor jag stött på med tanke på att han var just psykolog. Egentligen har jag lust att hänga ut fanskapet men nöjer mig såklart med era svar här : ).
Ska jag se det ur ett positivt perspektiv så har af och en del av deras hjälp gjort att jag tillslut fick add diagnos i vuxen ålder.Har stött på bra människor tack vare af som i princip hjälpt mig ur väldigt djupa svackor. Så jag är tacksam idag ändå på nåt vis, men denna person har jag haft svårt att släppa även fall jag gått vidare.