• Steffqw

Det här med att nätdejta

Jag har nu varit singel i 10 månader. Jag tänkte börja nätdejta. Jag har nätdejtat tidigare. Har ibland varit nervös och ibland bara lite nervös.

Jag vet inte vad som är konstigt nu. Men jag är så jävla nervös inför första dejten. Så nervös att jag bara vill ställa in. Jag fattar liksom inte. Jag har som sagt gått på nätdejter tidigare och det har gått bra. 

Kanske är nätdejting inte min grej längre? Jag blir så nervös att jag svettas och får ont i magen :( Någon som känner igen sig.

Jag vill ju träffa någon kille. Har liksom varit singel nu i 10 månader. Men jag vill inte att det ska vara på detta sätt. Det ska inte vara så här när man sks börja dejta, eller?

Jag vill att det ska vara enkelt att träffa en partner/någon att dejta. Du ska inte behöva swipa och avgöra genom bilder och skriva. Jag skulle vilja träffa någon genom IRL.

Kärlek kan vara svår men den ska vara enkel också..

• Svar på tråden Det här med att nätdejta
  • Anonym (ooo)

Låter mest som om du inte är redo. Du kanske behöver mer tid för dig själv.

• Anonym (Återvinning)

Känner igen mig. Blir också nervös inför att träffa nån så. Det är helt enkelt inte roligt, inte som jag helst skulle vilja ha det i alla fall.
    Bäst vore om man träffade nån IRL och lärde känna varann, att det bara händer, båda får känslor. Men hur ofta händer det?

• Anonym (Hm)

Nätdejting har aldrig riktigt funkat för min del. Man vill ju träffa nån och att båda ska få känslor. Men det känns ju nästan omöjligt på nätet om man inte har en jäkla tur

• Smecker

Jag tänker att det mesta av nervositeten kommer av för höga förväntningar, och att det kan vara schysst mot sig själv och motparten att ha en lite mer laid back och laissez-faire inställning till det hela.

Självklart vill alla ha det enkelt, riskfritt och snabbt, att Mr Right, drömjobbet eller hundra miljoner trillar ner i knät på en, helt utan att man behöver göra något alls. Sannolikheten är nog inte riktigt på rätt sida där dock. Att träffa andra människor kräver absolut tur, men även att man blottar sig och riskerar något.

Lycka till.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Steffqw
    Anonym (ooo) skrev 2019-03-10 10:12:22 följande:

Låter mest som om du inte är redo. Du kanske behöver mer tid för dig själv.

Kanske. Hur vet jag det..?? :(
  • Steffqw
    Anonym (Återvinning) skrev 2019-03-10 10:13:15 följande:

Känner igen mig. Blir också nervös inför att träffa nån så. Det är helt enkelt inte roligt, inte som jag helst skulle vilja ha det i alla fall.
    Bäst vore om man träffade nån IRL och lärde känna varann, att det bara händer, båda får känslor. Men hur ofta händer det?

Nej. Att dejta ska väl åndå vara kul? Eller det ska väl kännas kul? För när man ska gå på en jäkla nätdejt känns det liksom som tillgjort och att man endast är där för att båda har som syfte att bli kära och tillsammans....hmm..
  • Steffqw
    Anonym (Hm) skrev 2019-03-10 10:15:59 följande:

Nätdejting har aldrig riktigt funkat för min del. Man vill ju träffa nån och att båda ska få känslor. Men det känns ju nästan omöjligt på nätet om man inte har en jäkla tur

Alltså då hade jag väl en jäkla tur. Träffade mitt ex via nätet. Vi blev kära. Det fanns något där. Jag var nervös när vi träffades. Som fan. Det var 3 år sedan.

Idag känner jag mig annorlunda. Idag är jag trött på just nätdejting. Det känns så krystat...
  • Anonym (Hm)
    Steffqw skrev 2019-03-10 21:13:25 följande:

Alltså då hade jag väl en jäkla tur. Träffade mitt ex via nätet. Vi blev kära. Det fanns något där. Jag var nervös när vi träffades. Som fan. Det var 3 år sedan.

Idag känner jag mig annorlunda. Idag är jag trött på just nätdejting. Det känns så krystat...

Ja det klart att det är krystat och lite mekaniskt på något sätt. Tänk alla människor som finns i ens omgivning. Det är ju väldigt få av dem man får känslor för. Och får man det är det ju ofta efter ett tag. Det känns ju nästan som man ska ha en helt osannolik tur att träffa nån man får känslor för på nätet. Men vissa gör ju det uppenbarligen.

Sen är ju du kvinna och då är väl nätdejting mycket enklare. Jag är man och det är i princip imöjligt att få till en dejt. Jag försökte tidigare. Jag fixade en genomtänkt profil. Fina men inte överdrivna bilder. Jag är fotointresserade så jag hade många att välja på. Lät en tjejkompis kolla profilen. Jag ser bra ut, jag är lång (183 cm), ingen kulmage och inget flint och har ett klassiskt högstatusyrke. Jag är sportig. Jag tog kontakt med kvinnor i min egen ålder eller ett par år yngre. Jag hörde inte av mig till kvinnor som inte är intresserade av män i min ålder (42 år). Jag skickade inte ut några standardmeddelanden utan tänkte noga det jag skrev och försökte anknyta till något i deras profil osv. Tyvärr var det i princip ingen som hörde av sig. Det var som att skriva till en vägg. Vid något tillfälle hörde en fejkprofil av sig och försökte lura mig på pengar. Just då kände jag mig så ensam och eländig att jag höll på att gå i fällan men klarade mig undan som tur var.
  • Anonym (Nathan Drake)
    Steffqw skrev 2019-03-10 21:13:25 följande:

Om man träffar nån så handlar det inte om tur.
  • Anonym (Nathan Drake)
    Steffqw skrev 2019-03-10 09:50:04 följande:
    Det här med att nätdejta

Jag har nu varit singel i 10 månader. Jag tänkte börja nätdejta. Jag har nätdejtat tidigare. Har ibland varit nervös och ibland bara lite nervös.

Jag vet inte vad som är konstigt nu. Men jag är så jävla nervös inför första dejten. Så nervös att jag bara vill ställa in. Jag fattar liksom inte. Jag har som sagt gått på nätdejter tidigare och det har gått bra. 

Kanske är nätdejting inte min grej längre? Jag blir så nervös att jag svettas och får ont i magen :( Någon som känner igen sig.

Jag vill ju träffa någon kille. Har liksom varit singel nu i 10 månader. Men jag vill inte att det ska vara på detta sätt. Det ska inte vara så här när man sks börja dejta, eller?

Jag vill att det ska vara enkelt att träffa en partner/någon att dejta. Du ska inte behöva swipa och avgöra genom bilder och skriva. Jag skulle vilja träffa någon genom IRL.

Kärlek kan vara svår men den ska vara enkel också..

Det är ok att vara nervös.
    För kvinnor.

Finns män som också vill att det ska vara enkelt att träffa nån.
    Såna män förstår inte att det krävs ansträngning och att han måste jobba med sig själv.
    För kvinnor så räcker det att dom är sig själva.
Svar på tråden Det här med att nätdejta