• Felicia3

    Hur orkar man? Problem med pressat sex!

    Hej!

    Vi har försökt sen i slutet på juli förra året.Vi började med ÄL-tester i kanske oktober el senptember.Min sambo har dåligt med sexlust och vill inte ligga 3-4 gånger i veckan,det går bara inte.Därför kändes Äl-tester som ett måste då det blir osannolikt att vi ska pricka in det annars.I december blev jag gravid men fick missfall i början av januari.vi båda tog det hårt men framförallt jag.jag har en kronisk migrän jag inte får hjälp med så länge jag försöker bli gravid.och ibland vet jag inte hur jag ska orka leva en månad till utan hjälp.därav extra stress att få till barngrejen.jag är snart 31 han snart 39.

    Nu har han börjat inte orka ha sex runt Äl.jag fick senast en panikattack pga det,upplevde det som om jag förlorade ett barn på nytt.han känner att sex bara är ett tvång och det är väl lika för mig egentligen.men jag är verkligen villig o göra allt för att få till det.

    Vet inte om det börjat låsa sig för honom.

    Hur gör man? Vi vill ju ha barn,men jag tror inte han fixar pressen just nu.jag har ändrat mitt liv totalt varje månad och han har ?bara? 4 dagar han behöver prestera.så jag har kanske inte varit så förstående.klart det blir en kraftigare press på honom då han ju inte kontrollerar hur mkt kaffe tex jag dricker el gnäller över om jag skulle träna för mkt.så jag har väl inte fattat för än nu hur jobbigt han tycker detta är.

    Funderar på om vi ska ta en månad utan sex? Hur har ni gjort? Hjälpte det att pausa bebisverkstad och fokusera på annat?Nån som varit i samma sits? Vi kan söka hjälp för detta och börja utredning om 3 månader.

Svar på tråden Hur orkar man? Problem med pressat sex!