• Lossan93

    25 år och känner att allt är hopplöst

    Nu har det gått ett år. Detta trodde jag aldrig när jag bara är 25 år. Min sambo har barn sen tidigare och vi har gjort utredning privat på Livio i Göteborg. Alla läkare och gynekologer jag träffar är helt säkra på att det ska lösa sig men känner att allt är hopplöst. Jag är en dålig partner och känner mig arg och ilsken. Har en historia med ätstörningar men det senaste året har ändå mensen kommit som en klocka. Har jättefina värden på allt men det tycks inte hjälpa. Har precis skickat in remiss till Sahlgrenska men IVF känns så långt bort. Ville bara skriva av mig och ni får gärna dela solskenshistorier.

    Kan det ens lösa sig naturligt? Det känns i hela hjärtat att ingenting kommer fungera... När man passerade ett år så gick hjärtat sönder.

  • Svar på tråden 25 år och känner att allt är hopplöst
  • Smillis

    Hej jag förstår på ett ungefär hur du känner. Har haft 2 missfall och inte blivit gravid sen förra året i Februari trotts ägglossningsstimulerande medicin och hcg sprutor. I januari var vi tvungna att pausa med ägglossningsmedicinen då jag fått 2 cystor av den och blev så besviken. Ville nästan bara ge upp efter att alla mina vänner har fått barn eller är gravida som började försöka efter oss.

    Gick på flera ultraljud och dom kunde inte hitta någon ägglossning i februari så trodde det var kört och allt kändes bara mörkt.

    Sen den 28/2 tyckte jag att mina bröst ömmade lite så tog ett ägglossningstest för att se om det kanske var en väldigt sen ägglossning och fick positivt lite väl snabbt, får inte positivt iom PCOS i vanliga fall så tog ett graviditets som visade positivt!

    Är såklart livrädd för ett till missfall men ville bara berätta att mirakel kan hända så ge inte upp!

    Det som jag tror kanske hjälpte var mensblodstestet från Grekland. Fick antibiotika och blev gravid direkt. Om dom inte hittar något problem är det ju annars skönt att utesluta bara!

    Lycka till!!

Svar på tråden 25 år och känner att allt är hopplöst