• loulou20000

    Någon som vill fasta i 30 dagar ihop med mig??

    Hej allihopa! Idag börjar jag min 30 dagars fasta. Det går alltså ut på att endast dricka vatten i 30 dagar. Inte bara för viktens skull utan även andra hälsofrämjande orsaker som ärrläkning osv. Det finns massa videos på youtube om man vill läsa på mer om detta innan man börjar!

    Utöver fastan tänkte jag nog i alla fall ta en promenad varje dag. Och dricka massa vatten. Vet inte om annan träning dock?

    Tänkte om någon ville haka på denna utmaning med mig? Kul om vi är flera som kan peppa varandra att klara denna utmaning, så om vi klarar detta klarar vi fan allt! Är någon med mig? Tänkte att vi kunde försöka uppdatera nästan varje dag hur kroppen känns.

  • Svar på tråden Någon som vill fasta i 30 dagar ihop med mig??
  • Anonym (inte jag)
    Anonym (Oj) skrev 2019-03-12 15:57:35 följande:

    Bara vatten i 30 dagar?!


    Sista idioten är som bekant inte ännu född...
  • Anonym (What?)

    Livsfarligt.

    Bear Grylls säger: 3 minutes, 3 days, 3 weeks: dvs du klarar dig 3 minuter utan luft, 3 dagar utan vatten o 3 veckor utan mat.

    Läs på mer om detta. Iofs tror jag inte du klarar mer än några dagar. Har du testat att fasta förr?

  • Anonym (inte jag)
    loulou20000 skrev 2019-03-12 16:00:55 följande:

    Jajemen! Det är faktiskt inte så illa som man kan tro


    30 dagar helt utan näring (vitaminer, mineraler) och helt utan kostfiber som håller mage/tarm igång är inte direkt det bästa du kan utsätta din kropp för.

    Men ha så skoj!
  • loulou20000

    Det har jag. 2 veckor, min hy med acne och permial dermatit blev så mycket bättre. Det förutsätter såklart att man har överskottsenergi på kroppen och utöver vatten får i sig lite salt och mineraler i små doser för att inte få brister. Kroppen hamnar i ketos och tar energin från den energi vi har på kroppen. Vi människor lägger på oss fett för att just klara oss under tider utan mat.

  • loulou20000

    Ännu viktigare är hur man bryter fastan för att inte fucka upp magen eftersom man bekant inte fått några kostfiber och magen inte varit igång på ett tag.

  • Novis

    Asså d här va ju lite å ta i vaaa....

    Jag som gått på väldigt strikta dieter och knappt ätit ngt, så känner ja

    Att detta tog priset ....

    Hur har det gått nu första dagen?

    Tror ICKE du klarar 1 vecka på BARA vatten....

    Uppdatera gärna iaf!

    Good luck !

  • Anonym (Späkt)

    Ja, jag har testat det där. Tillsammans med att springa en mil varje dag. Det som hände var:

    1. Hårrötterna på huvudet dör och tussar ramlar av när man borstar sig. Håret blir förjävligt tunt.
    2. Benhinneinflammation
    3. Knäna blev förstörda
    4. Kroppen reagerar med så intensiv mani och besatthet att få i sig mat till vilket pris som helst vilket är omöjligt att stå emot så att hätsätning börjar
    5. Bulemi.
    6. Hungerkänslor försvinner
    7. Kroppen går in för att hålla kvar allt fett på kroppen och förhindra svält så när man äter något samlar kroppen in minsta lilla kalori i det man ätit och håller fast vid kalorierna utan att förbränna. Förbränningen är minsta möjliga så efter 30 dagars fasta och man börjar äta igen går man upp MER än om man aldrig späkt sig.
    8. Går därför inte ner i vikt en längre period trots så lite mat under "fastan".

    För att lyckas med bantning snabbast möjligt ska man istället hålla förbränningen så hög som möjligt så att kroppen aldrig går ner på "svält" och håller kvar kalorierna. Förbränningen hålls hög genom att förse kroppen med mat som tuggas ofta, men kalorisnålt. Ät lite (sluta att äta precis innan mättnadskänslan kommer) och nyttigt varannan timme istället, om du vill gå ner i vikt på ett fungerande sätt. Halvera portionerna. Äter du 2 mackor till frukost så ät en och sedan den andre 2 timmar senare, istället för 2 stycken samtidigt. Ät en halv fiskbit i stället för en hel, halva mängden av allt i 30 dagar och inga sötsaker eller snacks så ger det långt mer effekt. 

  • Anonym (farligt)

    Jag tycker att du ska göra vad du vill med din kropp. Men du måste väl förstå att ingen annan kan läsa på tillräckligt på en dag för att kunna genomföra detta på ett säkert sätt?

    Jag har också sett flera såna videos och alla avråder från det hela och uppmuntrar den som tittar att läsa på ordentligt och vara i kontakt med läkare innan någon försöker sig på detta. Sedan vet man aldrig om dessa videos är äkta eller fejk.

  • Anonym (Loy)

    Hur går det?
    Du har redan svikit med att uppdatera nästan varje dag som du lovat!

  • Anonym (Mmm)
    Anonym (Loy) skrev 2019-03-14 21:06:13 följande:

    Hur går det?

    Du har redan svikit med att uppdatera nästan varje dag som du lovat!


    Tror hen har gett upp hoppet
  • Anonym (inte jag)
    Anonym (Mmm) skrev 2019-03-15 15:42:56 följande:
    Tror hen har gett upp hoppet
    Eller misslyckades redan första dagen.
Svar på tråden Någon som vill fasta i 30 dagar ihop med mig??