• Anonym (Camilla)

    Gammal kk hör av sig till min man

    Min man sedan några år kom igår hem och berättade att en gammal kk som han hade innan vi träffades hade skrivit och frågat ?vad gör du nu för tiden?-läget?-osv?. Jag fick läsa den korta konversationen som min man hade haft med sin gamla kk, och han svarade artigt, korrekt och utan några anspelningar eller onödiga laddningar. Till synes helt oskyldigt alltså.

    MEN

    Detta stör mig av flera anledningar.
    1) När jag och min blivande man hade känt varandra i knappt ett år, visste jag om hans f d kk, och i vilken omfattning de hade haft kontakt och träffats. När jag vid ett tillfälle bara skulle titta vad klockan var och hans telefon var närmast till hands råkade jag se på notiserna att denna gamla kk hade skrivit och det fanns ett oläst meddelande från henne. Jag greps av panik och läste meddelandet och insåg att det var en tråd där de hade haft, även då, ganska oskyldig kontakt. Men det som störde mig mest var det att han inte hade berättat för mig att han hade denna kontakt, och framförallt att han förvisso inte i detalj, men ändå, beskrev för sin gamla flamma vilken typ av sexliv han och jag hade, och kommenterade hur den gamla kk:ns nuvarande (fast just då) sexliv såg ut. Oerhört kränkande och obehagligt av honom att lämna ut mig och saker om vårt sexliv till sin gamla kk!

    Det tog hus i helvete och vi hade minst sagt en kris. Jag konfronterade givetvis honom kring detta och han var ångerfull och ledsen, samtidigt som jag var kär, och absolut inte ville att denna skit skulle förstöra för oss. Han bad om ursäkt och lovade att alltid i framtiden informera mig om något ex/fd kk kontaktade honom, och givetvis inte utelämna utvalda delar om hans och mitt sexliv. Jag tvivlar inte en sekund på att han skulle göra detta i dagsläget, och det som hände i gårkväll bevisar förhoppningsvis att han har hållit detta.

    Det som stör mig är påminnelsen om hans då taskiga omdöme att lämna ut information om vårt sexliv till en gammal kk. Hur ska jag komma över detta? Ska vi ta en ny vända och älta detta och jag ställer honom till svars igen för detta, eller är det bara onödigt och kommer att riva upp gamla sår?

    2) Är det rätt ?taktik? att svara artigt och korrekt när en gammal kk hör av sig, samtidigt som man är i en relation? Jag kan förstå hans förklaring att ?hon har ju inte gjort något fel, så varför skulle jag svara henne otrevligt?? Hade det inte bara varit bättre att ignorera sin gamla knullkompis, och att det då blir tyst och lugnt? Nu befarar jag att detta blir ?bensin på elden? och den där gamla historien kommer att fortsätta skriva till honom, i tron att det går att lura in honom på andra spår. Han säger till mig att det inte kommer att ske, att jag kan lita på honom då han ju har mig nu för tiden, och att han inte har någon som helst anledning att stå emot eventuella lockelser från andra.

    Vad är """expertisens """råd? Ska jag uppmana honom att bara ignorera henne eller låta honom svara artigt om hon skriver igen? Jag litar på honom men tycker det är otrevligt att bli påmind om vår kris för några år sen kring detta.

  • Svar på tråden Gammal kk hör av sig till min man
  • Anonym (Stå upp för dig själv)

    Behövs det verkligen expertisens råd för att avgöra om man ska eller inte ska sätta gränslösa muppar på plats?

    Om någon pissar på din bil, säger du ifrån?
    Om någon tränger sig före dig i kön, säger du ifrån?
    Varför skulle detta vara annorlunda?
    För att du är rädd att framstå som svartsjuk?

    Sätt idioten på plats och när du ändå är på G sätter du din man på plats oxå och ber honom sluta fega och "ta hand om skiten"

  • Anonym (Annika)

    Inga problem med en oskyldig konversation.

    Klart man måste få svara.

  • Anonym (Nymfen)

    Han ska såklart inte ha kontakt med henne mer. Speciellt om han lämnat ut detaljer om ert sexliv. Väldigt kränkande. Hon ska enligt min mening inte ha någon plats i hans liv längre.

    Tycker du kan kräva detta.

    Och vad vill hon förresten? Är hon och nosar om han blir tillgänglig igen??

  • Anonym (Annika)
    Anonym (Nymfen) skrev 2019-03-13 13:09:47 följande:

    Han ska såklart inte ha kontakt med henne mer. Speciellt om han lämnat ut detaljer om ert sexliv. Väldigt kränkande. Hon ska enligt min mening inte ha någon plats i hans liv längre.

    Tycker du kan kräva detta.

    Och vad vill hon förresten? Är hon och nosar om han blir tillgänglig igen??


    Kräva?

    Wow, aldrig att en partner skulle få bestämma vem eller vilka jag får ha kontakt med!
  • Anonym (Stå upp för dig själv)
    Anonym (Annika) skrev 2019-03-13 14:25:50 följande:
    Kräva?

    Wow, aldrig att en partner skulle få bestämma vem eller vilka jag får ha kontakt med!
    Du generaliserar ganska grovt... kommunikation kan bedrivas på lite olika sätt och vad som sägs kan vara lite varierande och ha olika syften... Till exempel...

    1) "Hej! pussgurka, vad sägs om att knulla som kaniner ikväll?"

    2) "Hej, våran son har läkarbesök nästa vecka, jag kan inte ta det skulle du kunna ta det?"

    Ser du någon skillnad mellan dessa två och tycker du båda är lika ok och bara kommunikation?
Svar på tråden Gammal kk hör av sig till min man