• Anonym (Kille 36 funderar)

    Sexchatta!

    Hejsan.

    Jag är en kille på 36 år jag undrar om sexchatt räknas som otrohet? Jag vet att folk kollar på Porr och sånt men räknas inte med som någon slag otrohet mot sin Sambo/Partner? Vart går gränsen för otrohet?

  • Svar på tråden Sexchatta!
  • Anonym (Svek)

    Om du behöver sexchatta och gör det med en annan kvinna, då är det inte okey nånstans. Inte direkt otrohet, men ett svek är det absolut.

  • Anonym (T)

    Gränsen för otrohet är olika i alla förhållanden. Men det jag själv går efter är att jag aldrig skulle göra något som jag inte skulle kunna visa eller dela med mig av till min partner. Jag skulle heller aldrig göra något som jag inte tycker är okej om han skulle göra. Så om du skulle vara okej med att din partner skulle sexchatta med andra så gör det. Men säg till din partner helt öppet att det är det du gör isåfall. För om du känner att du måste dölja det så är det otrohet.

  • Anonym (Lillie)

    Snudd på otrohet. Ett enormt svek är det i vilket fall som helst. Om din partner skulle sexchatta med andra, hade du själv tyckt det varit okej?

  • Anonym (Kille 36 funderar)

    Ok. Men att titta på porr och sånt är helt Ok?

  • Anonym (T)
    Anonym (Kille 36 funderar) skrev 2019-03-13 14:36:27 följande:

    Ok. Men att titta på porr och sånt är helt Ok?


    Att kolla på porr är mer en norm än något konstigt i dagens samhälle. Vissa tycker att det är okej och andra inte när man är i ett förhållande. Så den frågan får du ta upp med din partner för det är inget någon annan kan svara på. Jag kollar på porr, det gör även min kille. Det hindrar inte vårt sexliv eller förhållande på något sätt. Om något så ger det oss idéer och inspiration till saker att prova i sängen. Men kollar du hellre på porr och runkar än att ha sex med din partner så skulle jag inte säga att det va okej. Men otrohet nej för innehållet i porr är inget du styr eller integrerar med, det är något du tittar på.
  • Anonym (Kille 36 funderar)
    Anonym (T) skrev 2019-03-13 14:41:57 följande:

    Att kolla på porr är mer en norm än något konstigt i dagens samhälle. Vissa tycker att det är okej och andra inte när man är i ett förhållande. Så den frågan får du ta upp med din partner för det är inget någon annan kan svara på. Jag kollar på porr, det gör även min kille. Det hindrar inte vårt sexliv eller förhållande på något sätt. Om något så ger det oss idéer och inspiration till saker att prova i sängen. Men kollar du hellre på porr och runkar än att ha sex med din partner så skulle jag inte säga att det va okej. Men otrohet nej för innehållet i porr är inget du styr eller integrerar med, det är något du tittar på.


    Jag och min sambo har inte så mkt sex. Hon har inte d suget jag har! Men vi har för övrigt ett bra förhållande.
  • Anonym (Svek)
    Anonym (Kille 36 funderar) skrev 2019-03-13 14:52:24 följande:
    Jag och min sambo har inte så mkt sex. Hon har inte d suget jag har! Men vi har för övrigt ett bra förhållande.
    Då tycker jag du skall snacka med henne: "Är det ok att jag kollar på porr?". Ha en öppen kommunikation. Vissa tjejer tycker det är helt ok, medan andra avskyr det och mer eller mindre ser det som otrohet. Och så finns allt däremellan.


  • Anonym (Kille 36 funderar)

    Och om inte d hjälper men hon vill ändå att vi ska va ihop?

  • Anonym (Svek)
    Anonym (Kille 36 funderar) skrev 2019-03-13 15:05:05 följande:
    Och om inte d hjälper men hon vill ändå att vi ska va ihop?
    Då får du använda högerhanden inne i badrummet.
Svar på tråden Sexchatta!