• Sasssa88

    Mens och blödningar efter missfall

    Hej,

    Fick ett missfall i december och i januari var de sista HCG-värdet ur kroppen. (det skönt väldigt långsamt och kroppen skulle ta hand om det själv)

    Den 4 februari fick jag, vad jag tror, min första vanliga mens. Den betedde sig precis som den gjort tidigare så tänkte allt var som det skulle. 

    Den 18 februari kom en ny blödning. Mycket mer sparsam och inte alls lika mycket blod som jag vanligtvis har. Min mens brukar vara rätt sparsam och denna var ännu mindre, men höll ändå i sig lika många dagar. Ett par dagar innan den 18e hade jag samma molande värk som jag brukar ha innan ÄL. Jag trodde att jag skulle ha ÄL runt den 18 men blev förvirrad när detta kom istället.

    Idag började ytterligare en ny blödning. Också väldigt sparsam och verkar inte bli som en vanlig mens. Det är knappt att jag behöver använda tampong / binda.

    Har pratat med Gyn och barnmorska men de kan inte säga vad detta kan vara och tycker jag ska utgå från att detta är en mens.

    Är det någon som har erfarenhet av liknande? 

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Mens och blödningar efter missfall
  • Anonym (Missfall)

    Fick missfall i v.8 och då jag började blöda så skulle jag ha haft min mens. Blödde lite längre än vanlig mens (mens ca 5-6 dagar och missfallet var ca 8 dagar)

    Fick ägglossning 15 dagar efter jag började blöda (äl brukar egentligen vara på cykeldag 11-13) och sen kom mensen 13 dagar efter äl.

    Men sen kom andra mensen på cykeldag 19. Därefter kom det igång som vanligt

Svar på tråden Mens och blödningar efter missfall