• Anonym (Smycke)

Armband/ halsband silver 30 års present?

Räcker det att ge ett armband alt halsband i silver till tjejen i 30 årspresent? Min budget är max 1200 kr. Kanske ni har andra förslag ni kan tipsa om?

• Svar på tråden Armband/ halsband silver 30 års present?
  • Anonym (Em)

Jag hade uppskattat något i guld istället. Något speciellt eftersom det ändå är hennes 30 års dag.

• Alltärupptaget

Jag hade blivit jätteglad om det var jag som fick nåt sådant. Gillar inte alls guld, det behöver inte alltid vara det vi tjejer gör. Du känner henne bäst - har hon guld eller silversmycken i vanliga fall? Köp i så fall det hon brukar ha på sig. Som sagt, guld hade jag bytt mot silver om jag fick det.

• Anonym (Fråga!)

TS, utan att veta något alls om tjejen går det inte att svara på frågan. Gillar hon smycken alls? Föredrar hon silver framför guld?

Anonym (Em) skrev 2019-03-13 16:28:02 följande:

Jag hade uppskattat något i guld istället. Något speciellt eftersom det ändå är hennes 30 års dag.

Jag hade inte föredragit guld, inte ens vit-guld. Det är individuellt.

• Anonym (Beror på)

Jag fick ett pandoraarband när jag fylld 30. I silver. Fick ett par berlocker på och han köper en ny berlock som passar till lite då och då. Fick ett helt nytt disney pandora armband i julklapp, också skitfint och uppskattat. 

Rekommenderar pandorasmycken om hon tycker om silversmycken se.pandora.net/sv 

Annars är det ju som ovan skrev, smycken är individuella. Tycker hon om silver och i huvudsak använder det så är ett silversmycke en bra ide men använder hon bara guld så är det inte en lika bra ide. 

• Anonym (man)

Min fru älskar Efva Attlings silversmycken. Jag ger henne ett ibland utan speciell anledning.

Kolla in vad du får för 1200 kr.

• sextiotalist
    Anonym (Smycke) skrev 2019-03-13 16:02:49 följande:

Räcker det att ge ett armband alt halsband i silver till tjejen i 30 årspresent? Min budget är max 1200 kr. Kanske ni har andra förslag ni kan tipsa om?

Som någon annan skrev, vad har hon för smycken, som hon använder idag? utifrån detta så kan du köpa något. Jag, t.ex ogillar både vitt guld och silver, föredrar rött guld, så något i silver hade blivit liggande i en låda.
    Men hon kanske älskar silver.

Sedan kan du absolut få något fint för 1200, som passar henne, men kolla först lite diskret vad hon gillar för typ av smycken. Du kanske kan ta ett foto när hon bär något smycke hon verkligen gillar och ta med det till affären, så kommer du få jättefin hjälp
  • Tihi

Det blir säkert en jättebra present så länge hon faktiskt gillar silver och inte föredrar guld. Du vet det säkert redan men kolla även att det matchar hennes stil så att du inte köper något som är stort och klumpigt om hon gillar små nätta smycken normalt eller vice versa. 

Attling gör jättefina smycken som "man" skrev. Hon gör även smycken där det står saker som "From here to eternity" med mera på som du kanske kan titta närmare på om du vill ha ytterligare en dimension på smyckena.

• Anonym (undrar)

Hur länge har ni varit tillsammans? Själv skulle jag tycka det var en aning creepy om en partner köpte dyra smycken till mig i present om vi inte varit tillsammans en längre tid.

Utan att veta vad hon gillar så är det omöjligt att komma med förslag. Gillar hon smycken överhuvudtaget? Inget man automatiskt gör bara för att man är tjej och om hon gör det så undrar jag detsamma, som många andra redan skrivit, föredrar hon silver framför guld eller tvärtom?

Hur dan är hon? Vad har hon för intressen? Någon hobby?

• Anonym (G)

Jättefint om hon gillar silversmycken, precis somm ett tidigare inlägg skrev så är Efva Attlings smycken jättefina.

Svar på tråden Armband/ halsband silver 30 års present?