• Yelama90

    Lägga ut annons, vid vilken ålder?

    Hej!

    Har 4 små kattungar här hemma & jag tänkte lite kring detta med att lägga ut annons. Vid vilken vecka borde man göra det?

    Velar mellan att lägga ut nu så nya ägarna får en chans att följa med under uppväxten men känns även lite tidigt? De är 3 veckor nu. Hur har ni gjort?

  • Svar på tråden Lägga ut annons, vid vilken ålder?
  • Sommarskuggan

    Lägg ut nu så att du kan kolla om de intresserade är passande hem osv. Det är ju inte ens säkert att du får sålt ungarna direkt och ju äldre de blir desto mindre intressanta kan de bli för köpare tyvärr.

  • EmberEyes

    Så länge som ungarna inte separeras från mamman innan 12v så kan du lägga ut annonsen när du vill. Har för mig att runt 5v så är ungarna motståndskraftiga nog att "ta emot besök", men kontakta vet och hör dig för så du inte utsätter ungarna för onödiga risker.

  • Dexter dot com

    Att hitta lämpliga hem är inte det lättaste så lägg ut annons nu och se om det finns intresse så du kan förbreda dig på om du behöver behålla ett par kattungar. Personligen skulle jag ju vilja hälsa på min kattunge flera gånger innan leverans och då har du ju chans att få ett hum om vad det är för personer som är intresserade och kunna säga nej i god tid om du upplever att dom inte är passande kattägare.

  • Yelama90
    EmberEyes skrev 2019-03-14 00:43:39 följande:

    Så länge som ungarna inte separeras från mamman innan 12v så kan du lägga ut annonsen när du vill. Har för mig att runt 5v så är ungarna motståndskraftiga nog att "ta emot besök", men kontakta vet och hör dig för så du inte utsätter ungarna för onödiga risker.


    Självklart kommer jag inte sälja innan 12 veckor! Inte heller besök tills de börjar bli större men tänkte att man kan kolla intresse då jag ändå vill träffa & ha kontakt med nya ägarna :)
  • Nandez
    Yelama90 skrev 2019-03-14 15:32:54 följande:
    Självklart kommer jag inte sälja innan 12 veckor! Inte heller besök tills de börjar bli större men tänkte att man kan kolla intresse då jag ändå vill träffa & ha kontakt med nya ägarna :)
    Låter toppen, du låter som en ansvarsfull djurägare. Hade väntat ett tag innan jag skulle annonsera.
  • EmberEyes
    Nandez skrev 2019-03-14 15:49:42 följande:
    Låter toppen, du låter som en ansvarsfull djurägare. Hade väntat ett tag innan jag skulle annonsera.
    Bara nyfiken, varför hade du väntat?
Svar på tråden Lägga ut annons, vid vilken ålder?