• Anonym (fläcken)

Torra flagnande fläckar i hårbotten, beror på??

Jag har försökt med olika schampo som ska vara just för torr hårbotten, men tycker jag bara fått fler torra flagnande fläckar det senaste.. Har någon fläck som bara är röd, som om huden är bränd eller något påminner det om... Sedan några fläckar som är lite större och flagnar som bara den hela tiden. 

Det att det aldrig blir bättre trots schampo för just torra fläckar osv,, kan det va att jag går med blött hår? Att jag inte fönar håret direkt efter jag duschat håret?? 

• Svar på tråden Torra flagnande fläckar i hårbotten, beror på??
  • Anonym (??)

Hur ofta tvättar du håret?

• Anonym (fläcken)
    Anonym (??) skrev 2019-03-14 19:17:56 följande:

Hur ofta tvättar du håret?

2 gånger i veckan kanske,, försöker o inte tvätta för ofta då jag tänkt att det inte är så bra iomed att jag får just sådana torrfläckar..
  • Anonym (??)
    Anonym (fläcken) skrev 2019-03-15 14:41:46 följande:

2 gånger i veckan kanske,, försöker o inte tvätta för ofta då jag tänkt att det inte är så bra iomed att jag får just sådana torrfläckar..

Har du tvättat håret oftare förut? Jättebra att du inte tvättar mer än två gånger i veckan. Fortsätt med det och försök använda snälla produkter, aloe vera och lavendel sägs ska vara bra.
  • Anonym (??)
    Anonym (fläcken) skrev 2019-03-15 14:41:46 följande:

Har du tvättat håret oftare förut? Jättebra att du inte tvättar mer än två gånger i veckan. Fortsätt med det och försök använda snälla produkter, aloe vera och lavendel sägs ska vara bra.
  • Litorina

Det skulle kunna vara svamp. Prova att tvätta med Fungoral (receptfritt). Viktigt att följa bruksanvisningen.

• Anonym (.)

Kanske brist på tex. Omega3 eller d-vitamin? :)

Svar på tråden Torra flagnande fläckar i hårbotten, beror på??