• Anonym (Våga prova igen)

    Två sena missfall

    Under det senaste året har jag haft två sens missfall ett i v 23 och ett i v 21 och ytterligare ett missfall i v 9. Efter första sena missfallet sa man att inget var fel o chansen att det skulle hända igen var minimal... o så hände det. Nu väntar utredning innan vi eventuell försöker en sista gång. Trots mycket sorg finns ändå en känsla av längtan efter ett gemensamt barn kvar. Men så klart livrädd att det ska hända ytterligare en gång. Någon som har liknande erfarenheter o lyckats få en liten till slut ?

  • Svar på tråden Två sena missfall
  • Anonym (Em)

    Låter väldigt jobbigt. Alla människor kan ju tyvärr inte få barn på egen hand, så orättvist. Jag hade inte försökt igen om jag var du :/ för mig hade det var alldeles för påfrestande.

  • Anonym (Samma)
    Anonym (Våga prova igen) skrev 2019-03-16 07:20:11 följande:

    Under det senaste året har jag haft två sens missfall ett i v 23 och ett i v 21 och ytterligare ett missfall i v 9. Efter första sena missfallet sa man att inget var fel o chansen att det skulle hända igen var minimal... o så hände det. Nu väntar utredning innan vi eventuell försöker en sista gång. Trots mycket sorg finns ändå en känsla av längtan efter ett gemensamt barn kvar. Men så klart livrädd att det ska hända ytterligare en gång. Någon som har liknande erfarenheter o lyckats få en liten till slut ?


    Beklagar vad du har gått igenom.

    Jag har ungefär gått igenom samma lika som dig.

    Vår första son föddes för tidigt i v.25. Han fick inte stanna hos oss.

    Vårt andra barn somnade in i magen i v.25 pga GBS infektion som tog sig in till henne och smittade henne.

    Och nyss fock jag igenom ett missfall i v.8.

    Läkarna råder oss tilll att försöka igen och uppmuntrar oss men man är fullständigt livrädd inför en fjärde gång. Läkarna säger att det vi har gått igenom är så ovanligt att det inte bör hända igen.

    Jag känner lite att chansar man inte så vinner man inte men hur vågar man utsätta sig igen?

    Vi har gått igenom en utredning som gav enbart positiva nyheter så vi har bara haft maximal otur. Hoppas er utredning går bra och att ni vågar försöka igen.
  • Anonym (Våga prova igen)
    Anonym (Samma) skrev 2019-03-16 07:52:14 följande:

    Beklagar vad du har gått igenom.

    Jag har ungefär gått igenom samma lika som dig.

    Vår första son föddes för tidigt i v.25. Han fick inte stanna hos oss.

    Vårt andra barn somnade in i magen i v.25 pga GBS infektion som tog sig in till henne och smittade henne.

    Och nyss fock jag igenom ett missfall i v.8.

    Läkarna råder oss tilll att försöka igen och uppmuntrar oss men man är fullständigt livrädd inför en fjärde gång. Läkarna säger att det vi har gått igenom är så ovanligt att det inte bör hända igen.

    Jag känner lite att chansar man inte så vinner man inte men hur vågar man utsätta sig igen?

    Vi har gått igenom en utredning som gav enbart positiva nyheter så vi har bara haft maximal otur. Hoppas er utredning går bra och att ni vågar försöka igen.


    Tack för din respons och beklagar allt du gått igenom. Vilka tester gick ni egenom?

    Jag håller med dig om att chansa för oss är det första gemensamma barnet och något vi verkligen skulle vilja dela tillsammans. Hur ledsen man är för det som hänt så känns ändå som ett lite glimma hopp kommer få oss att prova iaf en sista gång.
Svar på tråden Två sena missfall