• Jagocolin

ångest, hjärtesorg.

usch, jag har sån ångest just nu. Vill bara skriva till honom att jag saknar honom så att jag nästan går sönder!

Men vad skulle det tjäna till?

När blir det bättre? När slutar det att göra ont?

Alla säger att det blir bättre med tiden. Men när och hur??

Hur finner man mening med livet igen när ens framtidsplaner har blivit förstörda?

Jag borde egentligen vara glad över att det är slut för vi hade ett så destruktivt förhållande. Där allt bara handlade om honom, otrohet, bekräftelsebehov från andra, jag hade jämt ont i magen och en oro, allt var mitt fel, fick alltid sätta mina känslor åt sidan och så mkt mer. Och ändå känns det som att jag går sönder..... Och det är väl mest också för att han flyttade direkt in med en annan och gjorde henne med barn.. Så nu får han allt, och jag får bara sorg och elände. När det borde få va min tur att vara lycklig..

• Svar på tråden ångest, hjärtesorg.
  • Anonym (K)

Jag känner med dig <3 Men det kunde vara värre. Tänk om ni fått barn och nu har han flyttat ihop med en annan och de väntar barn samtidigt som de har en mysfamilj med ert barn på halvtid och du aldrig kommer slippa honom.

Nu kan du med tiden släppa honom och glömma bort. Hitta en ny mkt bättre man och skapa en egen härlig familj med honom och bli hel igen.

• Jagocolin

Du har så rätt. Så har jag aldrig tänkt på det. Detta hade nog hänt även om vi fått barn ihop, förr eller senare iaf.

Jag vet att det inte var ett sunt förhållande, även kan jag inte låta bli att sörja och tänka på att det inte är och aldrig kommer vara vi igen.

Känns som om jag aldrig kommer komma över det här..

Svar på tråden ångest, hjärtesorg.